Ledighets-ångest...



Jag en hel veckas ledighet framför mig.
Förutom två nätter som jag ska jobba men ändå.

Jag har jobbat sent hela helgen och det känns att jag är lite trött,
men kan liksom inte riktigt stanna upp och gå och lägga mig.
Jag har plockat och städat lite i sovrummet....

Jag vill att det ska bli fint i min lägenhet nån gång,
men det tar nog lite tid att hitta Ordningen när man flyttat.

Det är midnatt nu, och det är som att en liten sorg kom över mig...
*funderar*
Kanske därför jag städat och stått i, för att hålla den känslan borta.

Jag vet inte,
men jag kan tänka mig att det beror på allt som varit senaste månaderna.
Att det liksom har börjat sakta in, saker har löst sig och fallit på plats
och nu växlar jag sakta in på nästa spår...
...utan att riktigt veta vart det leder.

Fast jag har ju ändå ett hum om vart jag är på väg
vart jag vill,
men blev lite osäker ändå...

Men jag har lärt mig att inte vara rädd för mina känslor,
de kommer och går, som väder och vind...

Äh,
jag tar och kryper ner på spikmattan och förlitar mig på Tilliten igen,
att Allting är som det ska.

Gonatt






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback