Känner mig som en idiot!



Igår höll jag på att avlida av...vad ska man kalla det?....
...Dumhet, rätt och slätt!

Huset övergår till nya ägarna på tisdag.
Jag eldar med pellets.
Innan jag satte in pelletsbrännaren så hade jag elpatron.

Mäklaren frågade mig från början vad jag har för uppvärmning,
och jag svarade självsäkert: "-Pellets!"

Det har varit ett antal människor och tittat på huset
och när det vara en äldre dam från Åkersberga som skulle komma och titta förra månaden,
så frågade mäklaren igen, om jag inte hade elpatron också.
Damen skulle visst inte bo här konstant utan bara då och då
så det blir ju svårt att skyffla pellets...så det vore ju bra att alternera med elpatronen...

Jag blev lite obekväm av hans fråga och lite osäker...

Jag sa jag skulle kolla det, så jag frågade några på jobbet,
jag ringde han som satt in brännaren och jag kollade med en VVS-are,
som satt in en automat-chunt på elpatrons-tiden.

Alla tyckte att det är väl klart att elpatronen sitter kvar, då den har funnits..
Man tar inte bort nåt, utan det lades bara till en pelletsbrännare...
Och så vidare....

Jag grubblade vidare, och den där rösten som sagt i mitt huvud hela tiden att:
"-Nu har du ingen elpatron, utan du får elda pellets även på sommaren, för varmvattnet."
började jag fundera på var den kom ifrån... vem hade sagt det?
Jag hade hållit fast vid den röstens intruktion i flera år så jag var bergsäker på att det var sant.
Och jag har lassat och eldat pellets i flera år, sommar som vinter...

Jag sa till mäklaren lite transparent att..
...-"jo, nog finns det en elpatron också..."...*hostar i knuten näve*

För några dagar sen följde en kompis med till huset och kollade lite på anläggningen,
han stängde av pelletsen, och tryckte på strömbrytaren på väggen och micklade lite med nån ratt...
och banne mig!!!
Det bubblade till i tanken i pannan!

*rodnade*

Hääär haaar jaaag gått.....och trott.....att jag måste förlita mig helt och fullt på pellets för att värma huset!
I alla år! Åtminstone 4 år!!
Ibland har jag hetsjagat pellets hos granner och vänner då det tagit slut på nån storhelg eller det varit slut på Lantmännens!!

Åsså hade jag bara behövt trycka på strömbrytaren till elpatron....

*gömmer händerna i ansiktet och vaggar fram och tillbaka*

Snacka om att känna sig som en jubel-åsna, en nolla, en riktig blondin-tomte och typisk tjej.
Kan ni känna känslan??!

...Hahahahahhaa, åh herreguuu.......

Men det var ju bra att jag hade en,
lagom tills köparna tar över om en vecka ;)





Kommentarer
Postat av: Nettan

*skrattar fortfarande åt det där och gläder mig åt att du bjuder på dig själv och skriver om det*

2010-04-01 @ 19:37:21
Postat av: MariaM-L

Tänk så osleten den däringa elpatronen är! Du har ju varit sparsam gentemot den nya ägaren av huset iaf skrattar

Glad Påsk!

2010-04-01 @ 20:30:14
Postat av: Gunsan

>Nettan: Kul att kunna glädja andra.. ;-)



>MariaM-L: Javisst, det var nog lite så jag tänkte fast undermedvetet. De ska vara glada för det, de nya ;)

Glad Påsk!

2010-04-01 @ 21:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback