Hemmastadd och barnbad..



Jag börjar först nu känna att jag bor här i lägenheten.
Bytte duk i köket och satte upp "carpe diem" på väggen.

Strukturerade upp i kylskåpet som är mindre än det som var i huset,
men å andra sidan har jag närmare till affärer och kan handla oftare, bra eller dåligt?
*fniss*

Dammsög för första gången idag, har ju kört med sopen i en månad!
Flyttstädningen i huset behövde dammsugaren mer.

Det känns som att jag "tar hand" om mitt hem nu.

Jag har inte velat satt upp nåt på väggarna ännu,
för jag vet inte vad jag vill ha där,
och då väntar jag in lite...

Långsamt kommer man längst...
;-)

Så det passar mig perfekt att jag går skift nu,
för då får jag lediga dagar mot kvälls-och nattjobb.
Det är värt mycket för mig.

Jag har mina produktiva stunder
då jag får vara ifred och pollimojsa
- inte tvångsmässigt efter ett vanligt dagspass på kundservice -
då är jag rätt slut på kvällen.

Imorgon har jag förmånen att få följa med Wiggo och hans mamma
till Österåsen och bada!
Hur skulle det annars gå till när man jobbar Svensson-tider?

Jag är tacksam för tajmingen jag befinner mig i -

- husförsäljningen
- ormen som hittade mig
- 5 veckors skiftgång
- en 5-veckors till, för att personal saknas tillfälligt
- ayurveda som "räddade" mig från "sammanbrott"
....och så vidare.


Mindfulness.....





Kommentarer
Postat av: Catrin Sandström

Vilken mysig bild på dig och Wiggo.

Underbart med timing! Det gööör ju inte någonting att det är så :)

Lyxigt med bad på Österåsen :) babysim förstår jag.

Och så fick du 5 veckor till på beredskapen =O

Du kanske ska jobba så hela tiden....

2010-04-12 @ 15:23:35
Postat av: Gunsan

> Catrin: Jag gillar tajming ;)

Och jag gillar skift, det blir mer Tid över på nåt sätt. Saknar vår mailkontakt iofs :/

På onsdag är jag tillbaka på jobbet iaf :)

2010-04-12 @ 22:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback