Djurvänner är inte alltid vid sina sinnen...

Oj, länge sen jag skrev ser jag.

Tiden har forcerat förbi och jag har inte hunnit med runt-omkring-grejerna som hushållsnära tjänster men däremot har jag hunnit med en del annat.

Jag har t.ex försökt medla i kattunge-hantering.
En jobbarkompis som bad om tips var det fanns blivande kattägare.
Jag slängde ut trevare lite förstrött bland vänner och bekanta och grannar, men ingen nappade.
Det var ju egentligen inte mitt problem så jag brydde mig inte mer om det....
...förrän i fredags...
då jag for hem på lunchen och kläckte idén
till mina halvt vuxna söner att vi kanske skulle åka och titta på kattungar senare på kvällen.

De brukar sällan följa med mig på nåt, men nu hann jag inte ens avsluta meningen förrän det var bokat och klart.

Men titta på kattungar kan man ju alltid göra, det betyder ju inte att man behöver ta med nån hem.

Eller?

 

 

Behöver jag säga att,
"titta på kattungar" betyder: ta med en kattunge hem!?




Kommentarer
Postat av: Sarah

Vilken tur att jag inte har "tittat"... jag vet också att ordet titta på, betyder ta hem.....:-)

Postat av: Nettan

My god! VILKEN normal människa skulle komma hem UTAN en sån där sötnos....



Ojoj, jag skulle oxå vilja "titta på" kattungar men jag får nog nöja mig med de två vi har och att knodden anländer inom några månader...



Kram på re..

2009-09-10 @ 09:21:30
URL: http://nettans.blogg.se/
Postat av: Julia

Åååååhhhh vilken söööt katt!!

2009-09-10 @ 18:23:02
Postat av: Cinnamon

Ja det stämmer exakt det där, man åker bara för att titta men sen faller man som en fura för de små liven :-)

2009-09-10 @ 18:45:55
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Gunzan

Sarah: Du kunde väl sagt det till mig innan ;)



Nettan: Ja ni har ju två + en unge :) till snart ju, det får ju vara nån måtta på smått ;P



Julia: Kattungar eee ju så söta, det vet ju du =)



Cinnamon: Fura var rätta ordet, katter kan charma en!

2009-09-10 @ 18:58:12
Postat av: Jill

har kattungen något namn än?? ;)

2009-09-12 @ 11:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback