Internet - intelätt...

I fredags när jag äntligen loggat ur från jobbet
så såg jag fram mot en härlig ledig helg utan nåt bokat
förutom tid till mig själv.

Efter middagen, som var hämt-pizza, så kastade jag mig in till datorn
för att skörda mina grödor på nåt så meningslöst som Farmville på Facebook.
(En låtsasfarm där man plogar, sår och skördar
och tjänar och slösar pengar på paprikor, kossor eller träd och
kan nå högre på nån level-skala om man hjälper andra
med att jaga bort deras kråkor eller ogräs.)
Jättespännande!

Sen hade jag även bokat träff med ett par jobbarkompisar för att spela Betapet(.se) kl 21:11.
Men internet hade kajkat ihop, säger mina grabbar!!
NÄÄÄÄÄÄJJJ!!!...............
FASA!!

Jag kände verkligen att jag fick panik,
och precis som alkisen måste ha sin sprit så behövde jag skörda mina paprikor!

Jag blev nästan otrevlig och gick loss på sönerna för att de ställt till nåt med sladdarna eller så.

Jag lyckades iaf få en avbytare på Farmville som kunde logga in och rädda mina paprikor.
Fick höra sen att han till och med pettade mina djur. Alltså gosade med dem.
Det
tycker jag var fint!

Jag blev lite lugnare av att veta att farmen var omhändertagen.
Jag insåg att det var bara att acceptera läget när det gällde internet.
Till på måndag då supporten är öppen igen.

Då började jag fundera.... vad är det egentligen man gör på sin lediga tid??
En fredag kväll? När man inte är på Facebook och läser vad de andra gör?
Tja, se Idol och äta popcorn och dricka Cola?

Att vara utan internet kändes som att vara utan kaffeautomat på jobbet.
Något viktigt fattas!
Det blir en tomhet man får stå ut med, på nåt sätt...

Nåväl,
dagen efter så kommer äldste sonen med glädjebudet att han trixat igång uppkopplingen igen.
Känslan var ljuvlig, ungefär som när en heroinist precis tryckt i sig sin dos,
eller alkisen knäckt upp sin pava,
eller spelmissbrukaren satsat sina sedlar på troligen rätt häst,
eller bulimikern dragit i sig ett smörpaket,
eller shopoholicen handlat loss ett par kassar på Indiska -
- ett lugn uppstår...

Jag hade åter fri tillgång till internet, facebook, världen där ute och mina paprikor och kossor.



Med lille Fridolf på skrivbordet och tangentbordet balanserandes i knäet
så är jag åter lugn och helgen blev lugn och fin.

Beroende?
Vem?
Jag?


Kommentarer
Postat av: Sarah

Sötnosen! Han kan ju, som det verkar, somna var som helst!! =)



Å du... man får ibland vara beroende av det som är kul, som att skörda till exempel! :-o

Postat av: Anonym

Sötnosen! Han kan ju, som det verkar, somna var som helst!! =)



Å du... man får ibland vara beroende av det som är kul, som att skörda till exempel! :-o

2009-10-26 @ 21:28:11
Postat av: Cinnamon

Lille Fridolf är ju urgullig :-)

2009-10-27 @ 08:05:11
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback