Det gick över...

Min barn-hatar-dag häromsistens som jag skrev om.
Faktum är att vi gjorde en plan. Efter att måttet var rågat, s.a.s.
Ur kaos föds Ordning.
Vi kom överens om att de skulle stå för matlagning 4 dagar och även inköp.
Disk och annat är spikat så det gäller väl nu bara för mig att "hänga i"
så vi inte tappar det. Typ - jag tror det när jag ser det.

Nåväl, det gååår att prata med sina unga vuxna. Tjata är inte samma ska som att prata.
Nu är de ju vuxna så man får väl tänka på att prata som till vuxna.
Med lite hyfs och vett själv kanske. Så går det fram.

Helgen passerade fort, känns som att jag bara jobbat.
Dock för mig själv, hemma, fått undan en massa som hängt över mig läääänge.
Jag är riktigt nöjd med mig själv!

Jag hade ett mycket allergiframkallande hus, fullt med dammråttor,
pappershögar, halvdöa blommor, klädhögar som skulle på olika ställen,
disk som tycks föröka sig snabbare än maskinen hinner ta undan och
för mycket grejer på fel ställen.

Nu känns det bättre.

Så nu är det bara att gå och knyta sig
så man orkar springa i Hjulet en vecka till.


Men det står iaf på en vacker plats.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Min dotter sa till mig en gång när hon var omkring 18. "Om du vill att jag skall uppföra mig som en vuxen kan du väl börja med att behandla mig som en vuxen"

Postat av: MariaML

Heja på Gunsan! Evolutionen går vidare märker jag :)

2009-10-06 @ 19:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback