Så man skrattar åt sig själv :)

Jag hade tappat min plånbok igen.
Och jag som skulle åka och handla lite mat och hämta ut ett paket innan jag skulle kliva på eftermiddagskiftet.

En misstanke fanns om att plånboken låg kvar på jobbet sen igår.
Vad bra att jag har lite koll iallafall.

Men jag hittade inte passerkortet, för att komma in på jobbet, en söndag som denna.
Efter ett tag kom jag på att jag hade tömt fickorna igår kväll med diverse mynt, godis, nycklar och just passerkortet.
Kanon! Att jag är vaken liksom...

In i bilen igen och ner på jobbet, klev in med passerkortet på den öde arbetsplatsen och norpade åt mig plånkan.

For vidare för att hämta ut paketet.
Då det var ett expresspaket så fanns ingen avi, utan jag hade med mig mailbekräftelsen med en massa siffror.
Det var visst fel siffror.
Skulle var kolli-nummer, och det här visade sig vara mitt medlemsnummer....

In i bilen igen, stannade till på Konsum och köpte det nödvändigaste innan lön.
Jag var smart och tog ut en hundring över på konsumkortet, för att sen åka och tanka den torra bilen.
Lönekontot ju är barskrapat.
Känns som att jag har lite koll ;)

Hem igen och försökte få liv i sonen-som-vänt-på-dygnet och rafsade in maten i kylen.
Loggade in på datorn och lyckades läsa mig till hur man hittar kolli-nummer och präntade ner det på ett papper.
For iväg igen på samma ställe och fick ut paketet.
Va skönt!

Så körde jag in på den obemannade tank-stationen i närheten och slet upp hundringen.
Fanns ingenstans att stoppa den.
Skulle vara ett kort. Dock ej konsumkort.
Jag blåste iväg igen till en bemannad station och där fyllde jag upp för den planerat uttagna bensinhunkan.
Skönt.

Sen var det bara att glida in på jobbet och där går ju det mesta på rutin.

Det känns bra att man klarar av saker...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback