Långa dagar, korta nätter....

Snacka om att man kan fylla tomma dagar med hur mycket som helst,
bara man bestämmer sig för att inte göra nånting alls.
Då kommer det som på ett radband,
idé efter idé bara ramlar in i huvudet och vips
så har man tagit tag i saker och ting som man tänkt i flera veckor, ja månader!

Tanken var att jag skulle vila och "hämta hem" så att säga,
efter en tid av "för mycket" omkring mig, med jobb och Livet.

Nu har jag gått på mitt 5-veckors skiftschema vilket för mig nästan är samma som semester.
Lite känns det så, eftersom att jag har lediga vardagar (jaja, visst, jag jobbar kvällar och helger).

Så:
Jag har tvättat köksfönstren,
bytt gardiner,
räddat (vattnat) blommorna,

gjort en budgetöversyn,
vikt ihop jättehögen med tvätt,
parat ihop ett oändligt antal lösa strumpor,

sanerat toaletten och badrummet,
hittat viktiga papper i olika tidningshögar,

kastrerat katten,
avmaskat den andra,
fixat ett pelletsavtal,

missbrukat facebook och Farmville,
städat pannrummet,
varit social på kafé,

hämtat akutpellets hos vänner i väntan på leverans,
sotat ur brännaren och fyllt på 4 säckar,
varit närvarande med mina söner...

städat garderoben,
beställt en motorvärmare och
druckit många goa kaffe i min härliga soffa.

Det är väl först vid ledighet som man får tillbaka Sig Själv.

Då ser man vad man har hemma att sköta om som man skjuter ifrån sig då man är i Hjulet.

Nu ska jag gå och lägga mig...
och av någon anledning känns nätterna väldigt korta...
för vips så är det En Ny Dag igen.

Utmaningen imorgon är att bara Vara.
Förutom en del små åtaganden kanske... jag får se.



Hushållsnära tjänster kan vara ett rent nöje ;)




Kommentarer
Postat av: Sarah

Är det inte lite lustigt hur mycket man orkar när man inte är på jobbet? inte undra på att pensionärer klagar på att de har alldeles för mycket att göra, och för lite tid?? (misstolka mig inte, du ÄR ingen pensionär) ;-)

Postat av: Gunzan

Sarah: Du sa nåt där! Vilken tur att jag får fortsätta gå på jobbet några decennier till så man inte sliter ut sig s

2009-11-06 @ 20:12:51
Postat av: Ewa

Hur många timmar har DINA dygn?!Jisses vad du hinner med mycket..

2009-11-10 @ 14:34:51
Postat av: Anita Brännström

Hej

Jag fann dig hos Katharina Jahlitz. Jättefin blogg du har. Kommer gärna till baka hit.

Anita

2010-01-31 @ 00:01:10
URL: http://anitas.myblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback