Känsliga läsare och män varnas!

Läs inte vidare om ovanstående stämmer in på dig!

Jag menar inte att just män och känsliga personer är samma sak,
om det var nån som trodde jag drog nån över nån kam.
Icke.
Män varnas. Och personer som är känsliga.

Såh,
efter att ha jobbat natt så klev jag upp mitt på dagen och packade in lille Fridolf i bilen
för jag hade äntligen fått en tid hos veterinären för att vaccinera honom.
Han var 12 veckor för länge sen, när jag fick hem honom,
och det känns som en evighet sen.
Så det var verkligen dags nu.

Iväg det bar. Kvinnan på veterinärstationen tyckte att katten var rätt stor
så varför inte slå till och knipsa bollarna då vi ändå var där.
Sagt och gjort,
han sövdes, rakades på de ädlare delarna
och sen var de några raska och vana rörelser från kvinnan,
så var Frittes rediga paket betydligt mindre.
En öronmärkning blev det också av bara farten.

Hon tyckte nog för övrigt att jag var lite udda,
men som bloggare så har jag alltid mobilkameran redo för
dokumentation, så även här:
(Klicka gärna för större bild;)


Sövd och vaccinerad, tatuerad i örat och       rakningen innan ingreppet


och nötterna.

Så illa var det nog ändå inte...

Jag fick också veta av ägaren
som jag tog kontakt med idag för att få reda på hur gammal egentligen är,
att han förutom är född den 23 juni också är
perser, burma och norsk skogskatt.


Kommentarer
Postat av: Nettan

Tack för den fina, noggranna dokumentationen...

;-)



Du, udda? fniss

...kan ligga nåt i det...



KRAM

Postat av: Cinnamon

Ja nu får han gå och lämna återbud till alla kattbrudarna.

2009-11-03 @ 18:31:57
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: M

Jaja.....inte lätt att vara kille i ditt hus, nu får de tvåbenta killarna passa sig;) Fridolf ser ut att ligga mysigt på kudden.

2009-11-03 @ 22:34:41
Postat av: Sarah

Jag som tyckte att jag var lite ivägen när jag plockade fram kameran och dokumenterade varje steg när sonen blev piercad!

Men dina (kattens) nötter (kulor) slår lite rekord... och den stackarn kan inte säga att det är internetförbud på de bilderna, stackarn! Hahahaha!

2009-11-05 @ 21:40:28
URL: http://ylvinger.se
Postat av: GammSusanne

Det va' en dokumentation som heter duga.Katten ser ju ut att ha återhämtat sig.

I mitten på 80-talet hade vi en katt som skulle kastreras och veterinären kom på hembesök...bekvämt.

Ingreppet skedde i köket på köksbordet..jag befann mig i ett annat rum feeegis.När det är klart så hör jag veterinären säga till maken:-Går det bra om jag lägger dom (nötterna)i askkoppen...-Jaa,int' gör'e mig nått,men käringa.Wooaaw,vilken förstående karl jag har.Kan tillägga att dom hamnade i soppåsen,jag slapp se dom..

2010-04-23 @ 11:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback