Ett parti kort...

Jag kom ihåg när jag var liten,
då fanns inte så vädigt stort utbud av elektroniska nöjes...fällor...

(....försöker komma på nån...
digitalklockan kom ju... det var ju rätt coolt...)

När vi var till pappa på helgerna
så lekte vi med såna små troll, gosade med marsvinet som vi hade där,
lekte med pappas jycke,
...som egentligen var min från början...
men han fick den när mamma och pappa skildes.
Iallafall så var det så i mitt huvud.

Vi behövde inte mycket dyra leksaker och tjafs
utan byggde städer i sandgropen och körde med bilar...
eller odlade grönsaker i trädgårslandet..
...jag och mina två systrar.
Vi fick följa med pappa och hjälpa till att köra stor-gräs-klipparna på golfbanan på kvällarna,
och fick prova att borra nya hål på greenerna...
Han jobbade på golfbanan i Saltsjöbaden, och hyrde ett hus där.
Mitt första sommarjobb var på Golfrestaurangen i Saltis förresten...

Hmmm...köpte en stereo för min första lön där!
En sån där med kassettdäck och skivspelare och radio i ett.
Svart och stor och så häftig var den.
Jag hade jobbat ihop den själv, härligt känsla!...

*suckar lite och ler*

Nåväl -
pappsen lärde mig två viktiga saker som jag är tacksam för:
(ja han lärde mig säkert mer men..)

att spela schack - och att spela kort!
:D

Många olika kortspel lärde han oss, och det var himla kul, tyckte jag.
Spännande och vi gjorde det tillsammans!
Pappsen och vi tre systrar

Ikväll efter middagen - som av en händelse skedde vid köksbordet
(och inte framför tv:n !)
så drog vi fram kortleken och körde några vänd-10:or.
Jag och mina två rätt vuxna söner.

Det kändes så enkelt, basic, och gott och nära...


Bild:
www.reklamgrejer.se


Man kanske skulle lira lite kort oftare
och logga ur facebook och allt det elektroniska, som inte fanns förut..

Och umgås lite mer..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback