Jag är med/på spikmatta!

Jag har nog sett dem lite här och där, och hört folk prata om dem
och visst har jag varit lite nyfiken på vad det är för coolt med dem.
Men inte hade jag tänkt jag skulle äga en!
Av en händelse, ja i Älandsbro av alla ställen, så blev jag med spikmatta!

Väl hemma så provade jag den. Av med paltorna på överkroppen
och sen var det bara att placera sig över de 6000 spikarna.

AJAJAJ-ajajaja-ojojoj-ooo..oooooo-aaaaaaaaahh............mmmmmm........zzzzzzzz..............zzz..........

Efter de första sekunderna (eller minutrarna?)av riktig smärta -
- som att bli spetsad på 6000 spikar ungefär - så övergick det till värme som spred sig ut i benen
och rätt vad det var hade jag lika gärna kunna ha legat på playan i nåt soligt land och halvslumrat och mått gott.

Jättekonstigt.
Och lite beroendeframkallande.
:)
På jobbet får jag kommentarer nu om att jag verkar så lugn och harmonisk....

(Om det har med spikmattan att göra eller att karategraderingen är över, det vet jag inte.)
Mattan ska ialalfall med på karatelägret nästa vecka, det är helt klart!


Läs lite mer om Shakti-mattan:


Det är inte så lätt att ta ett foto på sin egen rygg.
Med mobiltelefonen.

Nu kan jag inte hålla mig längre, borsta tänderna och tvätta av ansiket och sen kasta sig över spikarna.
Gonatt!


Kommentarer
Postat av: Lena

Men vist är den underbar. Tänk att viss smärta är skön smärta. Ligger på den varje dag och som dig somnar jag ibland. Nu kan man verkligen snacka om att man har apelsinhud på ryggen. Brukar oxå köra benen så jag har något att skylla på :P

Postat av: Sarah

Hur får man ner en häst på en sån??

Moahahahaha



=)

2009-06-10 @ 20:33:28
URL: http://www.ylvinger.se
Postat av: Lena

Jag igen. Har du provat stå på den? Det gjorde jag fast jag hade en tunn diskhandduk på för säkerhets skull ;)

2009-06-21 @ 18:05:31
URL: http://lena.nerdlabs.org/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback