För vi har tagits studenten - trallala!

Minstingen har tagit studenten idag!
*varm i hjärtat*

Det har varit risigt väder länge tycker jag, men just idag så värmde solen, och den till och med tittade fram lite genom molnen, och Stadsparken var full av studenter och familjer som väntade på att få ta emot dem med plakat och grejer att hänga runt halsen.

Efter det så for vi hem till oss och käkade buffé, och hans pappa med familj och anhöriga kom och vi firade sonen. Storebrorsan gjorde det här för två år sen, då var vi hos pappan och firade.
Ja... nu är det nästa steg, nästa fas, näste level liksom.
Det är stort!


Nu sitter de på baksidan och firar. Nån bjöd visst på cigarr, och jag var snabb som en curling-mamma och tipsade om att iallafall inte dra halsbloss på de där.
Det är en övning i detta, att liksom vara med och vägleda men inte för mycket, utan mer släppa taget, lite lagom.
De är ju stora. Men små ibland där inuti.
Han har varit en skötsam kille och rätt nördig, hängt vid datorn mer än ute på stan.
Jag gillar nördar.
(Han längst till höger är min.)



De ville jag skulle sticka iväg nånstan, så de slapp ha morsan i huset, men jag ska åka til Mariestad med 6-tåget från Sundsvall imorgon så jag ska mest bara packa och dona.
4:00 kommer en bil och hämtar mig, en träningskompis mamma ska skjutsa oss till S-vall.
Sen är vi framme i Mariestad vid 14-tiden imorgon lagom till passet som börjar vid 16.
Resten av klubben åkte igår kvälloch har hunnit träna redan idag.

En veckas träningsläger - ska bli så himla kul!!
Det blir mitt sjätte läger och det är rena retreaten - bara träning, äta och sova. Resterande tid kan man läsa, vila, ligga i gräset och glo eller tjuvträna mellan passen.
Ingen disk, ingen matlagning, ingen tvätt - nada!
=D

Störsten min han åkte till Sundsvall nyss med en kompis, och blir där hela helgen.
Så här såg han ut när han var en liten korv, bara:


Nu ska jag pipa iväg till affären innan de stänger, och inhandla lite lätt-lagad mat så det finns att tillgå för de två unga männen under veckan.

Lev väl, det ska jag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback