Dialekt och motivlack...

På karatelägret innan midsommar, i Mariestad, vid Vänern, så fick jag den här bilden:



Vi var på väg bort till matsalen då detta fordon visade sig och
 jag högg som en kobra med min blogg-mobil-telefon för att föreviga detta unikum.

Föraren stannade så tillmötesgående för att jag skulle få en bra bild,
och när jag tagit ett par bilder och vinkade ett tack till fönsterrutan bakom vilken jag anade att han satt,
så öppnas fönstret och ett stort leende visar sig och han säger nöjd med släpig värmländska:
-" Dä-änte varjä daa man ser än traaktor som ää mothiiiv-laakad"!

-"Eh....f´låt?" säger jag och ser ut som en fågelholk.

Han upprepar sig vänligt och stolt:
-" Dä-änte varjä daa man ser än traaktor som ää mothiiiv-laakad!"

Jag nickade, tackade och log.
Så sant.


Kommentarer
Postat av: Sonjisen

Då har han inte varit på Tjärnen här i stan... Alla bilar som står under träden på besöksparkeringen blir spontant motiv-lackade av ett gäng skriande måsar med taskig matsmältning...

Ska ta en bild och visa...;-)

Så här i området ser vi det varje dag

2009-06-27 @ 11:29:00
Postat av: Gunzan

> Sonjisen: Var är din blogg? Den tid du inte hade att lägga ner på bloggandet kan du ju hitta på den tiden du lägger ner på kommenterandet. skrattar högt och slår mig på knäna åt min egen fyndighet

Ser fram mot en bild på mås-lackning.

;P

Kramis

2009-06-27 @ 13:39:23
Postat av: Alina

heej! =) kikar in

Postat av: carro

Du får ha en super bra dag!



Carro

2009-06-27 @ 13:59:53
URL: http://carrobruden.blogg.se/
Postat av: Malin OE

Kul!

2009-06-27 @ 14:14:34
URL: http://zorinas.blogg.se/
Postat av: Sonjis

Gunz: Jajaja...Men du har ju redan reggat en juh!! Jag måste lägga energi på att tänka ut användarnamn o lösenord och tjafs!! Som sagt...Inte lat...Ba pjaktisk... Nä jo men jag skaaaa....Snart

2009-06-27 @ 15:16:34
Postat av: Sonjis

http://mammamos.blogg.se/?tmp=28011158

Nöjd nurå?? ;)

Får vi se hur den uppdejtas....

Tjingelipling

2009-06-28 @ 01:13:36
Postat av: Gunzan

>Alina, carro och Malin OE:

Kul att ni tittat in.



>Sonjis:

Supernöjd!! =))))))))

saknar ord-blöt i ögat

2009-06-28 @ 23:28:20
Postat av: Sonjis aka mammamos...

Du är min mentor! jag kommer att ivrigt läsa din blogg och kopiera in det jag vill ha på min!!! ;-)

Så få för fasen inte slut på ord!!!

2009-06-28 @ 23:45:08
URL: http://mammamos.blogg.se/
Postat av: Gunzan

> Alina, carro och Malin OE:

Kul att ni var hit! :)



> Sonjis:

Jag är så stolt över dig, att du tog ditt förnuft till fånga och fattade det mycket kloka beslutet att starta en egen blogg. (istället för att ta över min hmpf* ;)

Jag försökte dock kommentera på den, men det gick inte riktigt ända fram... Måste vi kolla upp! =O

Men Välkommen in till Ord-svallens värld och mötet med likasinnade!

=)))))

2009-06-29 @ 00:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback