Utmanad,... men läs Utmattad!

Utmanad av Sarah.
January 14th, 2009 by Sarah - oj, idag är det den 28 januari.... Sarah, läs det här nura!

1. Hur gammal är du om fem år? 50! *gaah*
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Arbetskamraterna...och mig själv faktiskt...
3. Hur lång är du? 1.60
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Tror jag halvslumrade till Land of the Dead, min son ville se den och jag orkade inte resa mig ur soffan. I fredags var det.
5. Vem ringde du senast? En kompis som ska till Stockholm imorgonbitti på TaiChi-läger. *avis*

6. Vem ringde dig senast? Min blivande sambo.
7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms, för då tar man allt i sin egen tid, den som skriver och den som läser.
8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda
9. När såg du senast din mamma? Igår faktiskt. Var hos henne i helgen, 50 mil hemifrån.
10. Vilken ögonfärg har du? Blåa.

11. När vaknade du i dag? 5:15 för då ringde klockan. Börjar skiftgången nu, och började 6 imorse.
12. Vilken är din favoritjulsång? Hmm.... Stilla Natt, väcker en gammal barndomstrygg känsla. *ler fånigt*
13. Vilken är din favoritplats? Baske mig, tror det är sängen!  Jag är såååå trött! Behöver sova mycket.
14. Vilken plats föredrar du minst? Min arbetsplats klockan 7:45 måndag morgon och alla gånger jag hellre vill göra nåt annat!
15. Var tror du att du befinner dig om tio år? Om 10 år bor jag i Sundsvall, är sambo, reser mycket och Upp-Lever!

16. Vad skrämde dig om natten som barn? Mardrömmar.
17. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Fick höra ljudklipp av mig själv som blivit inspelad när jag sov och snarkade. Herregud var fasansfullt kul, tårarna rann. Jag glatt en del kollegor och vänner. Särbon var nog inte lika glad. Då.
18. Hur stor är din säng? 90 cm och känns som en tagel-madrass från 30-talet. Men jag somnar fort.
19. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär klump.
20. Sover du med eller utan kläder på dig? Snål på pellets, så det är sonens urväxta flanellpyjamas som gäller.

21. Hur många kuddar har du i sängen? Två. En för syns skull, den andra ligger jag på, en sån där fotriktig kudde, ja ni vet, som som formar sig. Ansiktsriktig? *fnissar åt min egen humor*
22. Vilka länder har du besökt? Italien, Grekland, Sicilien, Sri Lanka, Frankrike, Danmark, Norge, Finland...
23. Vilka städer/samhällen har du bott på? Avesta, Krylbo, Saltsjöbaden, Fisksätra, Märsta, Stockholms innerstad, Täby, Sollefteå.
25. Är du social? Ja... utom när jag vill va ifred bara.

26. Vilken är din favoritglass? Ben & Jerry´s Vaniljglass med kakdeg! Mums!!
27. Vilken är din favoritefterrätt? Ibland fett o gott, dumlepaj, tex, annars fräsch fruktsallad med vaniljvisp.
28. Tycker du om kinamat? *dräggel*
29. Tycker du om kaffe? Ja. På morgonen är det sååå njutbart, iaf när jag är på jobbet.

30. Vad dricker du till frukost? Jag äter oftast gröt med ghee-smör och mjölk. Te och macka nån gång.
31. Sover du på någon särskild sida? Tror jag ligger rakt upp och ner som på lit de parade! =O
32. Kan du spela poker? Japp!
33. Tycker du om att mysa/kela? Ja, jädrans.
34. Är du en beroende-människa? Jag får nog tampas med att vara min egen förälder som styr upp mig ibland....
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Näe. Elvis Presley fyller dagen innan mig. Om han hade levt.

36. Vill du ha barn? Har två stora grabbar, så jag är så nöjd.
37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, lite franska som jag säkert glömt, och spanska likaså.
38. Har du någonsin åkt ambulans? Nopp.
39. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet......
40. Vad spenderar du helst pengar på? Mest räkningar och skit, annars upplevelser och njutningar som mat och fika.

41. Äger du dyrbara smycken? Tror jag inte, har ett guldkors från min mormor, iofs.
42. Vilka är dina favoritprogram på tv? Scrubs är bra. Och 2 1/2 men.
43. Kan du rulla med tungan? Jag kan forma den som en liten kil och blåsa så det låter som en jädrans båt, typ.
44. Vem är den roligaste människan du känner? Oj, kommer inte på nån nu, men jag vet att jag har ett gäng omkring mig.
45. Sover du med gosedjur? Katten I-or men han är riktig. Så har jag en liten nalle, näe. lejon som är tillgänglig.

46. Vad har du för ringsignal? Den heter... hmm...äh, jag har det på tungan....
47. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Näe.
48. Hund eller katt? Har båda delarna, ju. En del av familjen.
49. Flirtar du mycket? Tror jag har glömt hur man gör.... Hmm...
50. Kan du byta olja på bilen? Om jag måste får jag nog till det.

51. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Hahaha, o ja! Hösten lyckade jag få till två stycken - en på 3600 och en på 2000. *gråter lite nu*
52. Vilken var den senaste boken du läste? Lev längre och bli yngre, Depak Chopra.
53. Den bästa bok du läst? Gud på en Harley Davidsson, den har etsat sig fast, kom till mig när det var så rätt!
54. Prenumererar du på någon veckotidning? Nopp.
55. Dansar du i bilen? Kan trumma hysteriskt på ratten liksom, när det kommer nån favvo på radion.

56. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Rix nåt, längs skogen uppöver.
57.Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Nåt tråkigt belopp som jag inte hade, men snart har.
58. När var du i kyrkan senast? På julaftons natten.
59. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Sten med pungen. Han såg ut som en kraftigare variant av han med överbettet i gruppen som jag inte minns vad den hette... han som tragiskt gick och dog i aids.. iaf, han, vi kallade honom så för han satt så brett på stolen jämt så hela... ja, nåväl, men han var skitbra högstadielärare.
60. Hur länge har du campat som längst i ett tält? En vecka. På Öland. Regnade konstant. Träffade barnens pappa där. Han hade ett större tält, som var torrt.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Japp, du fick till det!! =)

Postat av: mie

Sugen på en ny bloggdesign? kolla in här: http://memie.blogg.se/2009/january/budgivning-lila-design-1.html

2009-01-28 @ 22:06:38
URL: http://memie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback