En dag extra!

Jag jobbade natten inatt.
Jag var helt övertygad om att jag skulle jobba inatt igen.
Sen skulle jag vara klar med denna skiftgång för denna gång.

När jag skulle byta av mina kollegor igårkväll vid 22-tiden så sa jag, "vi ses imorgon igen då!" när de skulle ge sig iväg hemåt.
-Nej, det gör vi inte, sa ena kollegan.
-Jo, det gör vi, sa jag vänligt men bestämt.

-Nej, så hon, du är ledig imorgon.
-Nej, sa jag.  Jag jobbar sista natten imorgon.

-Nej!! så hon med eftertryck och jag nötte mitt: -Jo, jag ska jobba.

Vi är ju ändå vuxna människor så vi gav upp efter en stund och tittade helt enkelt i kalendern där det tydligt stod att jag jobbade min sista natt denna natt.

Kollegan hade rätt, jag hade fel!

Eller som den gamla klassikern säger:
"Vill du ha rätt eller vill du vara lycklig?"


Jag hade fel men var lycklig - jag fick ju en extra dag hemma att spendera som jag vill.
:-)


Ny dag på Sabbatsbrottet som öppnar sig...

Kommentarer
Postat av: LillaNisse

Dålig koll på schemat eller? skönt med den dag/natt ledig...

Kram

Postat av: Anonym

Noll-koll på schemat kan man säga, LillaNisse!

2009-03-01 @ 22:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback