Allt är mitt!

Hela dagen är min!
Jag är ledig!
Jag bestämmer själv vad jag gör med denna dag.

Det handlar inte om att prestera, eller åstadkomma en massa saker.
Även om det är det första som dyker upp i min hjärna -  "gör så mycket som möjligt, använda tiden maximalt, för snart är du sittandes på jobbet igen och grämer dig över att du inte pantade flaskorna, hivade iväg returpappret, städade badrummet, rensade i skåpen bl.a, bl.a."
Den inre dialogen pågår ständigt.

Men varför inte ta en träff med mig själv!
Göra något ovanligt - njuta av dagen!
Betrakta.
Vara.
Känna efter.
Leta inuti en stund. Efter mig själv.
Se och le.



En bild från Helsingborg, min son tog mig med på en sakta vandring en varm oktoberdag.
Det stora blå.
Med himlen som bakgrund.

* * *



Kommentarer
Postat av: Lena

Hoppas du fått en bra dag med dig. Nu har jag lagt in lite namn på maten;)

Postat av: Gunzan

Tack, detsamma till dig!

DE namnen var ju bara SÅ bra! skrattar gott

:D

2009-02-02 @ 23:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback