Prövar lite på 10:an

Måndagen den 10 augusti 2009


Har inte uppdaterat min tränings-dagbok.
Hur som helst så tränade vi några stycken denna måndag och efter att ha kört alla grunderna (utom kombinationerna) i inte alltför våldsamt tempo, så gick jag och Peter igenom Kihon 5-9 och jag kom ihåg det mesta på dessa. Faktiskt.
Kändes bra, det går åt rätt håll.

Jag körde igenom Chinto också och den sitter nu, mönstret. Nu är det fotställningarna, tempot att nöta på.
Sen - sen, kan jag nöta på varje teknik med fokus och rapphet.
=)

När Kecke och Jonas var på väg hem så föreslog Peter att vi skulle titta på Kihon 10.
*gulp*
Vi tog en madrass på golvet så det blev lite mjukt att landa på i kastet. Tills man får till det.
Det är viktigt att kunna ramla också! ;)

Så nu har jag iaf gjort det som ska göras till svart bälte.
Som en grov-skiss. Jag vet vad jag ska jobba med, vad jag har att ägna mig åt i 1,5 år. Och se var jag befinner mig då.
Om det är läge att prova, eller träna ytterligare.

Det kändes jättebra att ha provat 10:an!

Här har jag visserligen mobilen i handen för att kunna ta en bild,
men nästa sekvens ska Peter ligga på rygg framför mig efter en redig luftfärd


Summering: Det går att lära in nytt i väl-använda skall-basar






Kommentarer
Postat av: MariaML

Heja på bruden!! Det ser så kul ut! Kanske man ska lära sig några moves av dig? Bra träning för kropp o knopp iaf verkar det vara:)

2009-08-14 @ 20:44:11
Postat av: Anonym

>MariaML: Jajamän, ska lära dig några moves när jag är tillbaka! =D

2009-08-16 @ 16:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback