Gröna fingrar och gurkor...

Jag var faktiskt på hugget vid midsommar
och införskaffade lite grödor på handelsträdgården.

Annars brukar jag in på sensommaren komma på
att jag skulle velat haft några tomatplantor eller sått lite morötter,
men det är ju så dags då!

Men i år lyckades jag!!
Det blev två tomatplantor och en liten kruka med ett par oansenliga blad i, som skulle bli gurkor!

Fast jag vet inte om det är nån speciell sort jag fick tag på....
...för gurkor ska väl mest vara långa och smala men mina är korta och tjocka...

Skare va så här?


Men det blir desto fler istället,
här nedan ser vi ett gäng söta mini-gurkor
som jag ska hoppas växa till, innan hösten är här på allvar.

Ok, tomaterna vill jag gärna visa upp också,
som bildbevis för att jag faktiskt har lyckats knipsa av tjyvskotten,
hyfsat kommit ihåg att vattna och uppskattar ekologiskt.
Klickar man upp bilden här så noterar man också den ettriga gurkan,
som jag ser fram mot att få skörda.
Hur vet man när det är dags förresten??

(Jaja, jag sa inte att alla mina fingrar var gröna!)
*hmpf*


Kommentarer
Postat av: Anonym

Coolt med grönsaker =)och hemma"snickrade" speciellt =))/Catrin

2009-08-17 @ 12:07:50
Postat av: Sarah

Du kan nog ta de stora gurkorna nu, de ser goda ut!

2009-08-17 @ 17:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback