Den bästa sommaren?

Jag vet inte, men det känns så just nu, där jag sitter och gluttar på några av mina bilder från senaste veckorna.
Ändå har jag inte gjort nåt speciellt.
Första vecka försvann i ett kick....tror banne mig att min arbetsgivare myglat bort den på nåt vis för jag märkte inte av den.
 -"Svisch", sa det bara så var jag inne på vecka 2 direkt! Nån som känner igen det?

Nåväl, jag hade två mål, och det var:
1) gå på Skansen då jag for till Stockholm och 2) att åka till Strutsfarmen åt Ö-vik till.
Skansen hoppade jag, för få dagar, och Strutsfarmen hinner jag kanske med nästa vecka.

Men jag har haft härliga dagar hittills,  inga väckarklockor, ungarna sommarjobbar och jag har huset för mig själv, sol och värme, tomaterna mognar och gurkan växer....Jo, jag har en liten odling ute, ska visa imorgon med en bild eller två, för den som tvivlar.

En av sommarens upplevelser var Långsele-badet i goda vänners lag, med tvångsbadning innan fikat (sånt gillar jag inte, men jag följde motvilligt deras regelverk) och riktigt utlandsvärme och till och med ett fik med personal som sporadiskt öppnade och stängde.
Ofta är det just det lilla som ger mest, det måste inte alltid kosta och vara så in i baljan maxat, för att man ska kunna njuta.

Fånga tillfället....


Vi var rätt ensamma från början.....

  
De två vännerna är därute, och här en glimt av fiket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback