Min son är myndig idag.

Han är 18 år idag.
En milstolpe.
För mig.

Tror det känns mer för mig än för honom.

Min äldste muckar nästa vecka, efter 10 månader på F21.
Han fyller 20 år i sommar.
Min yngste är som sagt myndig.

Jag har inga småungar längre.
Lite konstigt.... jag är frikopplad på nåt sätt...
...med både sorg och stolthet i hjärtat.

Jag är mor till två unga män, men känner mig inte en dag äldre än den unga Människa jag är.
;)

Jag hörde en härlig fråga idag:
"Om du inte visste hur gammal du är, hur gammal är du?"

Tips: Fundera på det en stund.

..........

Jaha...vad ska jag göra nu då?

Tja...äta lite mer tårta, ta tag i Livet precis som hittills och följa med bara...




Kommentarer
Postat av: Ulf

Man hamnar i det läget när man inte behövs i samma utsträckning för sina barn..............
All den energi man har lagt på sina barn blir plötsligt över......
Skall jag lägga den på mig själv nu?...
Känns läskigt, tänk om jag inte förtjänar den?
Eller .....Underbara tanke, det är min tur nu och jag får lov.

2008-05-07 @ 09:06:14
Postat av: Sussie

Grattis Gunilla till dina stora barn. Du verkar ha kommit långt i det mentala arbetet med att släppa taget om de små männen. Jag har kris....vart är mina pojkar? Vi hörs och hoppas ni får en härlig födelsedag. Kram

2008-05-07 @ 09:44:00
Postat av: LillaNisse

Jag vet inte hur gammal jag känner mig om jag inte visste min ålder, jag är nog barnslig för min ålder, tror jag, vad tror du?
Tårtan ser god ut, du är duktig du.

Kram

Postat av: Gunzan

Ulf: Ja, det känns lite läskigt, fast på ett bra sätt :D

Sussie: Tack Bruden, ja kanske... vi har på nåt sätt jobbat tillsammans, genom åren *ler varmt*
Kris? Vi ses till veckan, ta en gemensam fika på jobbet?
;)

LillaNisse: Jag tror att vi alla har våra "inre barn" därinnanför ;)

2008-05-07 @ 23:15:35
Postat av: peter rosén

hej,
är du möjligen den gunilla jag kände från sthlm 14 ?
/undrar peter rosén

2008-05-08 @ 09:59:32
Postat av: Sussie

Hej Gunilla,

jag gjorde inlägget alldeles nyss... Visst kan vi fika på jobbet tillsammans nåndag. Frågan om vi ska ta det i Sollefteå eller i Märsta?

Kram

2008-05-08 @ 13:35:57
Postat av: Gunzan

Peter Rosén: JAAAAA, Sth 14 var det!!!
=D
Vad roligt att du hittat hit!! Hur har du det?
Vi hörs mer!
:D

Sussie: HAhahahaha, jag trodde inte de var du!? -Märsta saknades. *s*
Vi hörs!!
Kram!
:D

2008-05-09 @ 12:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback