Förlustelse...

Så var det dags igen.
Jag kan inte låta bli att göra det, om och om igen!
Även om det bara varar en kort stund, så njuter jag i fulla drag, den stund som blir!
Det är ju kvaliteten som är viktig, inte kvantiteten.
Samma sak igårkväll, när jag kom hem från jobbet vid 22-tiden, och jag kände mig lite småsugen och jag visste att jag har några dagar ledigt nu, så det skulle inte göra något om det blev lite sent.
Så jag kände mig förväntansfull, glad och energisk när jag drog fram grejerna och satte på
ugnen för att baka scones!
;-)

Under tiden de gräddades spelade vi lite kort, jag och sonen, sen smaskade vi oss varma, goa härliga gammeldags scones med smör som smälter, och hallonsylt och ost ovanpå!
Mums!

Så efter att nu för en stund sen, gjort morgonrundan med jycken, tog jag fram sylt, smör och ost, micrade några scones och tog med mig temuggen och tidningen ut på baksidan i solen.

Ja, jag njuter verkligen i fulla drag, även om det nu bara blev en kort stund, tills mackorna var uppätna och tidningen läst, för sen försvann solen och det blev kallare.
Men som sagt, det kan inte hjälpas, jag samlar de goa stunderna och förlustar mig så mycket jag kan!
Det är inte dumt alls, speciellt när jag vet att många sitter på jobbet sedan flera timmar och kan inte annat.
Men det kan jag!
*njuter*

Klicka på bilden för att förstora den.
...DagsFångst...
(eller Fånga Dagen)

Kommentarer
Postat av: Nettan

Satan-i-gatan va du har varit effektiv med ditt bloggande på sistone...

Skönt att veta att skiftgången funkar bra för dig.., för min sambo fungerar det minre bra, han är trött hela tiden och förvirrad över att inte ha några fasta rutiner...

KRAMIS

Postat av: Gunzan

Nettan:
=D
Kramis!

2008-05-19 @ 15:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback