Efter natt kommer dag...

Nattskift ger underliga tankar och annorlunda tidsuppfattning.

Efter att ha suttit uppe en hel natt på jobbet, utan egentligen något att göra, bara funnits till om det skulle behövas,
så övergår sedan mörkret till ljus utan att man egentligen märker det.

En kvarts promenad hem, klockan 6 på morgonen, till sängen som väntar.
 
Allt är stilla....tyst....ljust....nytt....oförstört.....oanvänt....

Innan jag går i mål och får sova, så väcker jag jycken Vilma för en morgonpromenad, och sakta går vi en sväng i Moder Naturs Tysta Gröna Rum.....

image251

Nästan så man vill sitta uppe med en kaffekopp och bara vara......andas i takt med morgonen.

*          *          *          *          *          *          *          *          *          *          *          *         

(Men, jag somnade sött, och under tiden blev morgonen till en fantastisk eftermiddag och kväll som jag fick ta del av sedan, stillsamt, långsamt och närvarande.)



Kommentarer
Postat av: Lena

Vad roligt att se dig tillbaka online. Det är så många som har slutat blogga av dom jag brukar läsa så jag blir lycklig som ett barn då jag ser någon ha skrivit :D
Jag älskade att jobba nätter. Just det där att det är så tyst på ett behagligt vis å så älskar jag att sova på morgonen ;)

Postat av: Gunzan

Lena: Tack Lena, det värmde så himla gott!
:D

2008-05-16 @ 23:59:54
Postat av: Laban

Fick lite hemlängtan när du skrev om en tidig morgon i Sollefteå. Väcker många minnen.

2008-05-18 @ 10:08:11
Postat av: Gunzan

Laban: Jaså utflyttad? Sollefteå äääär härligt.
:)

2008-05-18 @ 13:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback