Disciplin på en lördagkväll?

5:00 kommer klockan ringa imorgon bitti. Söndag.
6:30 knatar jag iväg till jobbet sen, alldeles nere vid älven.

Jobbar skift under 5 veckor och det är helt underbart!
Eh......kanske inte just imorgonbitti när klockan ringer.
Och inte helt lätt att komma i säng i tid, en lördagkväll som denna.

Men de dagar jag börjar på eftermiddagen och istället äger morgonen,
.....eller fridagar mitt i veckan!
Mmmm....

22:00 har jag sagt att jag ska landa på kudden för att få 6-7 timmar sömn.

Så det är dags nu..... disciplin ger frihet, sägs det.
Det är banne mig sant.
Faktiskt...

Imorgonbitti är det baaaara jag, den tidig morgonhimmeln, fågelkvitter och kraftiga dofter av vår och grönska.
Tystnad... och tankar.

Jag och Världen får en egen stund, på väg ner till jobbet.

Go´natt.

Kommentarer
Postat av: Ulf

Ett möte i bloggvärlden.....mmmmm
En kontakt med dig känns alltid bra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback