Girighet är väl lite äckligt, va?

Tänkte på när jag och en vän var ut och käkade lunch förra veckan...

Man betalar 70 pix och och så är det buffé!
Jag menar, det är först en massa sillar och ägghalvor med gott på, röror och korvar och kladd, en massa fat med allt möjligt på och man lägger omsorgsfullt upp en klick från alla skålar och byttor.

Man har ju ändå betalat 70 bagis!

Efter att man satt i sig den högt kuperade tallriken med alltihop på som tillhör liksom förrätten, så kommer man plötsligt på att det är ju varmrätt också!

Inte en varmrätt - utan tre!

Jag tänkte att man kan ju inte skämma ut sig helt och verka för girig, så jag valde bort pastagratängen och tog bara två rätter.
Så det inte skulle verka så snålt och äckligt på nåt sätt.

Det skötte jag snyggt, tycker jag.


Min två-rätters-tallrik, strax efter jättebuffén av smått&gott.

* Det blev ingen middag den dagen. *

Och jag ska ringa min
ayurveda-kvinna för att återställa min obalans i kroppen.
*tittar ner och skrapar lite illamående med foten i golvet*

Kommentarer
Postat av: LillaNisse

Jag är en girig jävel, när jag har betalat för maten så ska jag äta för den kostnaden, men du behöver ju inte blanda pannkakan med kycklingklubba, även om det blandas i magen så kan du väl hämta mat flera gånger...

Kram

Postat av: Anonym

fin blogg,komentera min tack;)whineup.blogg.se

2008-12-02 @ 19:19:39
Postat av: Sussie i Märsta

Vad gott det såg ut med pannkaka och kyckling. Mums. Sylt och ris med sötsur sås. Hahahahaha

2008-12-03 @ 21:43:26
Postat av: Gunzan

Hahaha, Mmmm......Mat är gott, å allt ska ju ner i magen ändå!

;D

Ha en bra dag på er!

Kram!

2008-12-04 @ 09:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback