Stopp!

Igår fick jag migrän.
Det var 10 år sen sist och jag var övertygad om att vi hade en deal, jag och migränen,
nämligen att vi var klara med varann.

Jag gick hem efter jobbet, hade avslutat med friskvård: ett idiotpass med pumping! *svett*
På väg hem hade jag väldigt tunga steg.
Solen sken, och jag kände mig skönt trött och stillsam.

Väl hemma tog jag jycken och gick ut..... men nåt kändes fel...
Jag kände mig bländad, jag såg bara halva hunden... jag blev lite orolig och tänkte "va fanken"!!
Lite forskning på mig själv så upptäckte jag att Den Klassiska Migränen hade slagit till!
Synbortfall, ena handen domnade bort, jag kände det som att jag gick i en egen underligt värld.
Jag testade mitt tal, alltså jag pratade med hunden, och det lät inte som det var jag...
Jaha!
Va fan har jag nu gjort då, tänkte jag och försökte andas lugnt och stilla och coola ner mig.
Försökte vara lite resonabel med mig själv.

Hemma sen var jag tvungen att göra mat till mig och sonen... inte lätt när jag inte har nån känsel i ena handen och är osäker på om det jag upplever är riktigt rätt.
Jag förstod inte vad de sa på TV sen när vi satt och åt.

Jag rafsade undan tallriken och sa till sonen att jag skulle vila en stund.

Det gjorde jag.
2 timmar låg jag där som i en liten trygg kokong i mitt sovrum, långt borta från världen som tydligen blivit för farlig för mig....
Tungt och ont huvud följde mig resten av kvällen och även en bit in på natten.

En självrannsakan står på mitt program nu.
Vad i mitt liv håller på att ramla åt fanders?
En titt på alla mina angelägenheter får det bli, för det är vad kroppen tydligt sa till mig!
*host* ..igen...*host*

Kommentarer
Postat av: LillaNisse

Tråkigt att höra att du fått känningar av migrän igen, hoppas att det känns bättre idag?
Du har ju börjat ta tag i vissa saker i ditt liv, fortsätt med det, så kanske du mår ännu bättre...
Kram

Postat av: MariaM

Hej Gunz!
Hur mår du nu då?? Blir ju lite orolig för dig... Krya på dig!

2007-09-19 @ 10:09:57
Postat av: Sussie

Hoppas du mår bättre idag Gunilla. Fruktansvärt otäckt när man får sån huvudvärk. Krya på dig. Är det någon speciell "dörr" som du öppnat nyligen (själsligt, andligt)? Eller stängt? JAg tror att ,inte alltid, men ibland så kan det vara så att man lever lite "oskyddat" och kan släppa in skräp genom nån ventil...Ofta vet man vart det är öppet och vad det är som behöver avslutas eller påbörjas. Ny tid, förändringar. Det behöver absolut inte vara så, men jag tror det. Ta hand om dig och ring gärna om jag kan göra något för dig....Kram

2007-09-19 @ 10:14:08
Postat av: Nettan

Nämen va? har migränen som varit försvunnen så länge kommit tillbaka....?
Det är ett (varnings-)tecken på att något måste förändras eller tas itu med......
(Säger jag som lidit av migrän de senaste 20 åren..., när det gäller mig beror det nog på försvarsmekanismen förträngning)
Du vet var jag finns...
KRAMEN

2007-09-19 @ 11:28:56
Postat av: Sarah

Sortera bort onödiga stres/orosmoment.
kram

2007-09-19 @ 21:28:02
URL: http://sysses.blogg.se
Postat av: Sarah

STRESS ska det naturligtvis stå... inte stres.
ordet "kram" var iaf rätt stavat...
:-)

2007-09-19 @ 21:29:13
Postat av: Sarah

STRESS ska det naturligtvis stå... inte stres.
ordet "kram" var iaf rätt stavat...
:-)

2007-09-19 @ 21:32:43
Postat av: Frida

Åh vad jobbigt, hoppas allt blir bättre

2007-09-20 @ 13:15:16
URL: http://frida07.blogg.se
Postat av: Susanne

Min kropp signalerar genom magkatarr. Men frågan jag måste ställa är samma som du gör. Vad oroar jag mej för? Vad är det som är fel? Du verkar bra på att lyssna på dej själv. Fortsätt med dej och var rädd om dej.

2007-09-20 @ 21:38:53
Postat av: Nettan

Utmaning i min blogg..

2007-09-21 @ 11:23:10
URL: http://nettans.blogg.se
Postat av: P

Som redan sagts - tack för senast! ;)

2007-09-21 @ 15:56:51
Postat av: Anonym

Tack för era kommentarer!
Verkligen, TACK!
Det är så betydelsefullt, det hjälper mig att se det jag egentligen vet, men glömt....

2007-09-22 @ 22:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback