Sjuk och bitchig...

Jag har varit risig drygt en vecka och jag tänker varje dag att:
-"Imorgon, då är det nog bättre"...
Men nu tycker jag det drar ut lite på tiden.
Jag ringde Vårdcentralen idag bara för att kolla så att det inte är nåt penicillin jag ska ha eller så.
Jag är usel på att veta hur man gör när man är sjuk.
Har nån idé om att kroppen tar hand om det, att den vet vad den ska göra...

Nåväl, den snäsiga kvinnan i luren ställde dumma frågor, tyckte jag.
Hon frågade om jag hade feber och det har jag till och från, sa jag.
Hon besserwissrade mig med "ja, hur mycket feber har du då?
Jag kände att jag blev lika syrlig tillbaka och svarade:
-"Ja, spelar det någon roll hur mycket jag har?? Jag har feber, räcker inte det!?!! *hmpf* "
Hon lugnade sig lite, sa att det låter som influensa och då är det bara att vila, dricka mycket och lyssna på kroppen.
Jag kände att jag hade varit lite för snäsig själv i samtalet så jag tonade ner mig, och gav henne några frågor så hon skulle få känna att hon var den kunnige i det här sammanhanget.
Allt väl, vi var "vänner" när vi lade på.
Jag tog en alvedon och gick och la mig med
katten.


Jag känner att jag är kraftlös, hopplös, slut och trött.
Ända så vill jag göra nånting om dagarna.
Jag har vilat varje dag och till och med sovit bort några timmar mitt på dagen, men det är som att jag har svårt att koppla av, hjärtat slår, och tankarna snurrar.
Ögonen svider så där bakom ögonlocken och jag har ont, liksom på huden, på ryggen.
Konflikt.
Bör sova, dricka mycket och lyssna på kroppen, sa hon ju.
Det vet jag ju.
Varför tillåter jag mig inte att göra det då?
....hmm....

Jag noterar att jag blir stingslig, bitchig och försvarsinriktad när jag är sjuk och har med folk att göra.
Ur det här kommer att jag också tar illa vid mig, som jag inte gör annars.
Jag blir lättsårad, till och med av sonen när han säger nåt eller inte lyssnade första gången jag sa till om nåt....
...pratade med några vänner och jag blev nästan ledsen när de skojade på som vanligt,
men jag tyckte inte det var kul...
jag pratade med min "iblandbo" Peter på telefon och jag blev liksom ledsen för att jag hade missuppfattat en beställning jag gjorde åt honom. Att jag gjort fel liksom...

Vid varje tillfälle så hamnar ett trappsteg längre ner.
Ner till Låg-Självkänsla-Grottan.
Det är väl då jag borde gå in i mig själv och undvika kontakt med yttervärlden en stund.
För att inte utsätta mig för att inte kunna hantera andra människors ord, beteenden och sätt.
Sen kan jag komma tillbaka när jag starkare igen.

Jag är glad att jag ser det iallafall. För då är det ju bara en tillfällig formsvacka...
..."even this shall pass...."

image172
Bild: Privat



Kommentarer
Postat av: LillaNisse

Hmm, det här låter inte bra...
Känner mig lite träffad,hoppas inte att jag gjorde dig ledsen häromkvällen, i så fall, förlåt
Ingen av oss menade nåt illa, än om du kanske tog det så, säg till istället...att du blir ledsen...det får vi stå ut med i så fall, du vet vi tror ju att du är den vanliga Gunzan...
Du vet ju hur det är, du måste lyssna på kroppen, va faan, du har ju varit i den här situationen förut...
Tror att det är för mycket nu....och då säger kroppen ifrån, än om du vill/tänker annat...
Ett litet ordspråk från Nalle Puh:
När du tittar på dina båda tassar, behöver du bara bestämma dig för vilken som är den högra, sedan kan du vara säker på att den andra är den vänstra.
Du kan få 3 till:
För att verka avspänd och helt tillfreds kan man gnola tiddeli-pom några gånger på ett vad-ska-vi-göra-nu-då-sätt.
Om man tänker efter en stund kan det hända att man kommer fram till ett mycket viktigt beslut.
Medan man funderar på vad man ska göra kan man slå sig ner och sjunga en visa.
Kram

Postat av: Nettan

Jag tar åt mig och känner mig träffad..!!
Sorry!!! Jag tänkte aldrig på att du kanske tog illa upp och kanske var känsligare och eftersom du inte var riktigt kry.....
Usch, ibland är jag en vidrig elaking som driver och skämtar med dig..
Hoppas iaf att du hämtar dig snart...
Stora styrkekram från mig.....

2007-09-15 @ 11:29:23
URL: http://nettans.blogg.se
Postat av: Anonym

Puss och kram till er båda!
Ingen av er har gjort nåt illa, det handlar ju om mig!
För i vanliga fall är det ju inga problem, och huur ska ni veta?? Jag visste ju inte själv hur det var ställt med mig, känslomässigt, mentalt och andligt, som vi brukar säga.. *s*
Det känns bättre nu. Jag har kommit upp ett par trappsteg och jag är glad att jag har er, och de andra som mina vänner.
Tack N för Puhs kloka ord.
Ses ikväll!
:D

2007-09-15 @ 16:51:38
Postat av: Sussie

Kram och krya på dig! Jag har dig i tanken (om du förstår vad jag menar) och vet att det kommer att bli till din fördel på alla områden i ditt liv.
Vi hörs och syns.

2007-09-15 @ 17:35:13
Postat av: Frida

Ja ibland orar man bara inte prata med folk och då tror de man är sur bara för att man som oftast brukar prata ihjäl dem

2007-09-15 @ 18:04:47
URL: http://frida07.blogg.se
Postat av: Lena

Du får lite Tigerskutt av mig. Jag bara älskar tiger och han gör mig så himla glad. Ja det finns andra som gör mig glad oxå men han kan bara inte bli sur och arg på precis som Nalle Phu.
Tiger stoppade en stor klick honung i munnen...sen tittade han upp i taket och lade huvudet på send och hade allehanda egendomliga vad-kan-nu-detta-vara-ljud för sig...sedan sa han mycket bestämt: Tigrar tycker INTE om honung.
Drick ett hopkok av vitlök, vatten och en sked honung och drick. Smaka blaha blaha men brukar göra susen då man har influensa.
Krya på dig.

2007-09-15 @ 21:12:49
URL: http://lena.nerdlabs.org/blog
Postat av: Anonym

>Sussie: Tack Vännen! Jag förstår :D
Det känns bättre nu. CEP är igång och Teamet är inspiration. Vi ses!
>Frida och Lena: Jag blir glad att ni läser och kommenterar, det gör gott!
:D

2007-09-16 @ 00:56:48
Postat av: MariaM

Gomorron Gunz!
Är det dags att kolla in kolkällaren en stund?? Vet hur det är .... När man bli hängig så orkar man inte med, det är bara så därför att det inte finns några reserver att ta till då man blir sjuk, har för mycket omkring sig, stressigt och dant. En bil som körs tills tanken är tom stannar den också, och har man då ingen reservdunk med så kommer man ingen vart på ett tag! Det är inget konstigt med det alls. Är du fortfarande hängig imorrn så ring VC igen så du kanske får en vecka till att krya på dig på!! Annars så syns vi imorrn!! Krya på dig!!!!! /MariaM

2007-09-16 @ 09:13:05
Postat av: Nettan

Hörröduru...
Vitlöksröran som du åt på dina tacos igår funkar nog lika bra som hopkoket av vitlök, vatten och en sked honung som rekommenderas ovan... *asg*
För den var ju ganska stark va?
Hoppas iaf att du är piggare idag...

2007-09-16 @ 15:37:28
Postat av: Gunzan

>MariaM: Tack min kära "shrink". Ska lyssna mer på dig. Kram vi ses imorgon.
>Nettan: Jo, det känns redan mycket bättre ;)

2007-09-16 @ 22:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback