Massmord i källaren!

Det var ingen kul syn, när jag skulle ner i pannrummet för att kolla till pelletsen häromdagen...
...det kryllade av flygmyror kring dörren, och bakom pelletsbehållaren!

*GAAHH*

Jag är inte rädd småkryp så,
men när det är massor då blir det för mycket,
även för en djurvän som jag.

Jag tänkte fort....vad var det nu igen man skulle använda??
De gamla huskurerna?
Kanel? Salt? (Kommer mer att tänka på risgrynsgröt nu...hmmm)

Äh, iallafall, det blev ett utfall mot toaletten till, där jag fattade tag om toalettrengöringsmedlet
och rusade tillbaka till pannrummet och siktade mot den "svarta mattan" av flygmyror
som täckte dörren och en bit av golvet.
Jag lade an och efter en kort sekunds tvekan,
så attackerade jag upprepade gånger och nästan tömde magasinet,
eh.... innehållet i flaskan.
Adrenalinet pumpade.

"Myrmattan" föll isär, det rörde sig lite här och där bland resterna,
det var ett slagfält utan dess like,
....och jag visste inte
om jag var hjälte eller skurk...

För säkerhets skull så tömde jag det sista av ammunitionen, rengöringsmedlet alltså,
för jag ville ju inte att de skulle plågas...

Med blandade känslor, backade jag sakta tillbaka, torkade av rengöringsmedlets pistolhandtag,
stängde om pannrummet, ställde tillbaka den tomma flaskan på toaletten...

Jag fick en liten aning om hur de känner sig i älg-jakts-tider...*funderar lite*
...eller inte.


Sen kom jag att tänka på att det är ju miljövänliga produkter jag använder!
Hur blir det nu då??
:-o


En bild på en ensam, ofarlig, icke-hotfull myra ute i skogen.
image163
Bild: www.myra.nu/svartmyra.html






Kommentarer
Postat av: LillaNisse

Vilken tur att det är miljövänliga produkter, man jag antar att de dog ändå? Det låter lite läskigt, tycker själv inte om flygmyror och en del andra kryp.
Ormar går bra, de flesta ormar ska jag väl tillägga..
Kram

Postat av: Gunzan

Ja.... de dog ändå..
Hade kanske hoppats att de skulle klara sig, jag är ju ändå djurvän..
Ska du köpa mina ormar?
;D
Kram

2007-09-12 @ 20:47:57
Postat av: Nettan

Men Guns..
Du har väl ingen källare väl?????

2007-09-12 @ 20:53:02
Postat av: LillaNisse

Tycker du att jag är velig som inte kan ge dig ett riktigt svar, det är nog sant i så fall, kan ha väldig svårt för att bestämma mig för vad jag vill....
Kram

2007-09-12 @ 20:56:51
URL: http://lillanisse.blogg.se/
Postat av: Gunzan

>Nettan: Jomen det är ju tre trappsteg ner och in till pannrummet ju. *s*
>N Jag förstår preciiiiis hur det är. Samma här. Ambivalent är mitt andra namn.
Ses imorgon hörni!
Kramis!

2007-09-12 @ 21:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback