Yin & Yang-helg nästan...

Ledigheten är till över för denna gång. Igen.
Lördagen försvann i ett nafs.

Jag var tränare till barnkarategrupperna på lördagförmiddag.
Efter det var det dusch, äta nåt och ta itu med de återkommande sysslorna med mat, hund och städning.
Jag svängde ihop piroger, med bacon- och köttfärsfyllning, ett recept jag fick med mig i fredags av en kollega på jobbet.
Det är lättare att göra nåt nytt när man får recepten från vänner istället för att läsa i tidningarn eller kokböcker. Faktiskt....

Nåväl, sonen fick äta pirogerna för själv skulle jag ut med Peter senare på kvällen och på programmet stod Amerikansk hamburgertallrik, sedan den gamla kult-filmen "
Sista natten med gänget" som visades i lilla biosalongen, med avbrott mitt i filmen för förfriskningar i lilla baren bredvid.
En stor mugg varmt kaffe med mycket mjölk satt som en smäck i pausen.
Efter filmen så var det stora baren som gällde, och ett Rockabillyband som spelade.

Det var rätt länge sen jag var ut, och jag har ingen längtan till det heller, men det var faktiskt riktigt trevligt
och ett par väninnor jag inte träffat på länge slet upp mig på dansgolvet så jag fick ruska lite liv i kroppen min.
Det gjorde gott, faktiskt.
I och för sig rörde den ju på sig på karaten, men det är ett lite annat rörelsemönster där.


Jag har varit ur form ett tag nu, mentalt och känslomässigt, men kvällen fyllde på mig med energi.
Ja, det var skoj.
Det mesta av kvällen iallafall.....Andra grejer var mindre skoj.....det är i såna lägen jag tänker att jag kanske ska ta och starta upp en ny blogg, en anonym.
Det är billigare än att gå till terapeut eller betala för psykolog.
Ibland önskar jag att Dr Phil kunde sitta hemma i min fåtölj och styra upp mig när jag tappar fotfästet och säga vad han ser......*hummar lite för mig själv*

* * *

Söndagen däremot, gick i ebbens och torkans tecken. Bra egentligen.....för det är ju motsatsen till stress och kaos! :-)

Iaf, jag klev upp 11. Fikade.
Länge.
Såsade ut med hunden och ner på affären och köpte bröd och mjölk.
Väl hemma så slocknade hunden i sin bädd av utmattning och jag kokade kaffe och
halvslumrade sen i soffan. Av utmattning?..

Sen var det nog inte mer med den här dagen än att jag städade pelletspannan, gjorde mat, dammsög och vädrade ut gamm-hund-lukten och mat-oset.
Mina auktioner på tradera har gått ut, så jag har kontaktat köparna och packat deras grejer och varit lite ansvarsfull.

Så igår var det full fart - och idag var det stillheten själv.....

Det är väl bra balans (läs: manodepressiv) ?



Bild: I-or tolkar min dagsform...



Kommentarer
Postat av: Lena

Det är bra med en anonym blogg. Det har jag. Där gnäller jag så det bara står härliga omkring, så jag får ut all skit som jag inte törs skriva om i min vanliga blogg. Å jag lovar dig att det är sååååå skönt. Även om jag gnäller lite i min vanliga blogg oxå men det är inget.

Postat av: P

Det är inte så att jag inte tänker, bara så du vet.
Och det du kommenterade ikväll gav ytterligare saker att tänka på. Men som sagt, vi får väl se vad som händer. Ett beslut måste dock tas ganska omgående med tanke på vissa praktiska saker.

2007-10-22 @ 23:44:20
Postat av: Gunzan

>Lena: Tack Lena för kommentaren, jag ska göra som du - få ut det som ska ut :)

>P: Ja, på nåt vis så är det vad vi gör, som får något att hända. Hörs!

2007-10-23 @ 12:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback