Varför packar man alltid resväskan...

...i sista minuten?
Här sitter jag nu med strykjärnet varmt, symaskinen laddad, de för långa gråa byxorna hängande på stolen och det är kväll nu.
Febriga ögon, snor i hela huvudet och pigg som en gråsten och ändå inbillar jag mig att jag ska vara på benen imorgon bitti kl 04:00 för att åka med några vänner och företagskollegor ner till Göteborg.
Ett stort utbildningsseminarium i dagarna två, ska ge mig inspiration, lärdom, energi och kraften tillbaka tillsammans med tusentals andra från alla möjliga länder runtomkring.
Vad är väl då en liten förkylning?

Likförbaskat så väntar jag in själva packandet av resväska, valet av kläder, och annat - tills jag är så trött så jag inte kan tänka klart och det bara är några stackars timmar kvar tills jag borde ligga till sängs.
Varför jag man så?
Är det bara jag?
Tror inte det...
Så nu ska jag stryka till brallorna och sy upp dem en bit, sen försöka hitta nån passande blus till och helt plötsligt så kommer jag stå där med febriga, röda, hysteriska ögon och högt flämta "jag har inget som passar!!!"
Jag vet det.

Jag bör se till att mat och annat är fixat så sonen klarar sig några dygn utan sin mor.
Hunden ska badas vilket jag förträngt i mitt febriga tillstånd, och pelletspannan ska om inte rengöras så åtminstone fyllas på.

Då......då sätter jag mig vid datorn och bloggar!!!!
Va?!
Är det sunt?

Det är väl som barnen gör, går till mamma och grinar när det blir för jobbigt.
Eller ta en cigg om jag hade rökt.
Kanske öppna kylen och leta efter nåt att äta helt plötsligt.
Eller sätta sig vid datorn och dum-blogga.

Jamen dåså...*sträcker lite på mig*.... då tar jag väl och fixar brallorna.





Senare......

.................en bra stund senare...............
efter att ha sytt klart, sytt fel, sprättat upp sömmen på ena benet, gjort hål i byxan, sytt om det igen i rätt längd, pressat brallorna..........så upptäcker jag att jag gör precis enligt ovan:
"jag har inget som passar till!!"

Så nu har jag packat ner de vanliga svarta byxorna som jag brukar ha i affärssammanhang,
och likaså de blusarna som jag brukar ha till.
*nöjd*


Varför gör jag alltid så här?
Krånglar till det och så...?

När paniken är väl stark, kommer beslutsamheten, rakt upp ur desperationen
och VIPS så är väskan packad!
:)

Gonatt!






Kommentarer
Postat av: LillaNisse

Det är väl klart att pojken klarar sig själv, några dagar utan mamma, var inte orolig. Varför verkar ni ha så jobbigt med att packa, det är väl bara att titta igenom garderoben och sedan bestämma vad du ska ha på dig och vilka dagar du ska ha det, och sen slänga/packa det i väskan.
Ha en trevlig helg...

Kram

Postat av: MariaM

Ha det bra i Gbg! Känner igen det där packeländet! Skulle till London en gång, var ute till ca 4.00 på natten före, kom hem, slängde ner en massa byxor i väskan och reste iväg. Vad jag nu skulle med alla byxor till...fick köpa något som passade till i alla fall, gick på bröllopet helt felklädd ändå för alla andra damer utom jag och min mamma hade hatt! Hade jättekul och åkte hem igen nöjda och glada för det är ju kul med bröllop! Så det hänger inte på packningen om det skall bli lyckat =) Ses på måndag!!!

2007-10-26 @ 11:20:29
Postat av: Gunzan

>LillaNisse: Tack, det var en superduperhelg! Igen! Han klarade sig, sonen, trots brist på "service" ;)

>MariaM: *s* Ja hatt är vi väl inte så uppfostrade med här :o ...men va gjorde du till kl 04:00 ;¤
Jag hade en kanonhelg, med eller utan packning. Faktiskt!
Ses imorgon
=D

2007-10-30 @ 23:39:26
Postat av: MariaM

Hejsvejs!
Krya på dig :)

2007-11-01 @ 17:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback