Konflikt-hantering..

Arbetspass på sena kvällar ger
ljuvliga dagar.
Jag börjar jobba 16:00.
Skulle vara så i 3 veckor för nån kampanjs skull på jobbet.
Lite extra pengar gör ju inte ont.
Jag såg verkligen fram mot att prova på det här, och få känna hur det är att ha hela dagarna hemma för sig själv.
Utan stress eller passa några tider.

Lediga dagar passar mig ypperligt.


Tog en runda med vovven nu innan jag ska masa mig iväg på jobbet snart.
Satte mig en stund och bara Var....
image182

Jätteskönt väder, så här mitt i oktober...


Nästa vecka är det som vanligt igen, det blev bara en vecka sena pass så precis när jag vant mig vid det och fått lite känsla på hur man bör lägga upp dagarna och komma i balans i det så avbröts bemanningen gällande sena-pass-folket. Däribland jag.
Så nästa vecka är det dagtid.
Upp på morgonen, jobba hela dagen, hem och göra mat, diska och plocka, förbereda för dagen efter.
Ekorrhjul, hö?

Veckan efter så ska jag jobba 4 dagar sent igen.
Ser fram mot det.
......
ska jag nog försöka få till det jag inte fick till denna veckan.
Tänk att det ska vara sånt Guldvärde på Tid så att det känns som att det är unikt att äga den.
För sin egen skull.
För det är inte självklart.
Det vita slaveriet var det nån som sa en gång...*hmmm*...


Jag skulle lätt kunna vänja mig vid att Bestämma Min Egen Dag, Tid, Liv....

Och om ett par år.... så är jag där!
*ler länge och övertygat*

Kommentarer
Postat av: LillaNisse

Tråkigt att det sket sig med kvällsjobbet för er alla, du verkar ändå kunna plocka fram det positiva.
Kram

Postat av: P

Har varit in på sidan nu och det var en massa text/info där. Har i alla fall läst "varnings..." nu. Vi hörs mer imorgon

2007-10-06 @ 23:56:08
Postat av: Gunzan

LillaNisse: Jag har övat på det ;)
P: Japp

2007-10-07 @ 01:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback