INTERNET FUNKAR IGEN!

Jag har slitit mitt hår, grinat några skvättar och Hjälplösheten har varit mitt sällskap
ty
Internet brakade i helgen!
(Läs: tonårssonen gled in i hög hasighet på snedden, in till mitt "datarum" och 42:orna slet loss telefonsladden till vilket mitt modem var kopplat)

Bild: på själva problemet



Jag som förnöjsamt hade gnidig mina händer i glädje hela helgen
för jag jobbar nämligen sena pass under 3 veckor nu vilket betyder att jag kan *host* ...tex blogga hur mycket jag vill hemma om dagarna...

Efter att ha ringt internetleverantör en 4-5 gånger, och fått olika uppgifter och därefter
hänvisad till modem-kundservice som i sin tur säger att jag har ett modem som är äldre än 2 år så då gäller inte gratis-supporten längre.
Hon var dock väldigt service-majnded, kvinnan där, så jag fick ett annat nummer att ringa som kostar 15:-/minut.
Men hon trodde nog att det skulle gå snabbt att lösa mitt problem.

Jag kostade på mig det.
Första samtalet blev säkert bara max 45:- och internet gick igång.
Det höll bara någon minut.
Grinade en skvätt och kokade en kopp kaffe.
Ringde en gång till men det blev nog uppåt en 4-5 minuter... en sisådär 75:-.
Men det är det ju värt...

Men sen höll inte det heller
och jag gjorde då en överslagshandling - gick ner i pannrummet och fyllde i några pelletssäckar.
Kokade en påtår och satte mig i vardagsrummet och tittade på TV.

Även om jag ibland inte är uppkopplad så att säga, så är jag ändå uppkopplad till Det Stora,
för en räddande ängel kontaktar mig,
alltså,
jag får ett samtal av en kollega och vän som efter några minuter befinner sig på plats hemma hos mig,
och efter en stunds micklande och bytande av olika sladdar och telefonuttag
så konstaterar han att det tycks vara glapp i den "lilla sockerbiten" som sladden sitter fast i
till själva huvuduttaget.
(Fattar jag själv vad jag menade här?)


Nu funkar det igen!!!

Jag hörs, syns och finns igen!!
Jag kan ta del av er där ute!

*suckar och ler av lättnad och ett lugn infinner sig*

image180
Bild: Det funkar ;)






Kommentarer
Postat av: Nettan

Jisses vilken snäll kollega du har.... ;-)

2007-10-03 @ 14:43:05
Postat av: Sussie i Märsta

Vad bra att du fick ordning tillslut. (Schysst ormbo på bilden.) Själv hade Micke och jag panik i söndagskväll då våran dator brakade ihop...för femtioelfte gången. Vi hade viktiga ärenden att göra och fick dra ut i den sena mörka höstkvällen i mysbrallor till en vän för att fixa dessa grejor. Datorn har funkat och lagt av om vart annat...Igår kom stora beslutet och det vart tvunget att skaffa en ny sprojtans dator. Kommer om två veckor och jag får då alltså stå ut fram tills dess. Jag får nu använda jobbets dator för att kolla bloggen...Vi ses och ha det bra

2007-10-03 @ 14:44:54
Postat av: LillaNisse

Vilken tur att vi har M, eller hur, ställer upp i alla väder, när ingen annan vill...?
Har saknat dina inlägg..och kommentarer...
Kram

Postat av: Gunzan

Nettan: jag har fina mänschor omkring mig. :D
Sussie i Märsta: Det ÄR verkligen inget kul utan dator, tur att de flesta ändå har, så man kan låna ;D
Vad skönt med en ny dator!!
Ha det bra!
LillaNisse: Ja, han är en riktig uppställare. :) Ja, nu hoppas jag att jag ska kunna hålla momentum på både bloggar och övrigt som är viktigt.
:D

2007-10-03 @ 23:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback