Fast i korsningen..

...som en fotgängare, mitt i rusningstrafik!
I centrala storStockholm!
En fredag vid 16-tiden!

Tänk känslan.....
...bilar överallt, tutar, tvärnitar, vrålgasar,
nåt hytter med näven och nån annan svär bakom bilrutan,
alla vill hem, tålamod finns inte, aggressioner pyser och fräser...
och det luktar adrenalin överallt!

Och där står du, mitt i smeten....

- - - - -

I den känslan befinner jag mig nu.
Nästan som paralyserad, jag bara står här, kommer ingen vart.
Det är för mycket runtomkring mig, och jag kan inte sortera eller prioritera.
Maktlös!

- - - - -

Så nu är det dags igen att ta tag i Mig Själv.
Lyssna inåt.
En Dag i Taget.
Det Viktigaste Först.
Ske Din Vilja, inte Min.
Lev och Låt Leva.
Lämna över.
Släpp Taget.

Andas iiiiiin.....................och andas uuuuuuuuut.......
*puh*
Såja. Nu känns det lite bättre.

Jag har ju en viss erfarenhet av att hamna i "rusningstrafiken".
Utan att ha uppmärksammat hur jag kom dit.
Helt plötsligt står jag bara där och liksom vaknar upp!
Fasa!
När blev det så här?
*ops*

Men nu är jag här igen, såsom 1994.
Och 1997....och år 2001.
För att inte tala om 2005.
Och nu 2007.... det är som en återkommande trist prenumeration som man inte vill ha.
Fast man upptäcker det försent. Så står man där med den, likförbaskat.

Nu ska jag "ringa upp" och avboka den igen. Får nog säga till på skarpen den här gången.
;)


Bild:
Min tolkning anno -95, av Maktlöshet, men också Hopp och Tillit....





Kommentarer
Postat av: LillaNisse

Lilla vän, känns det så nu igen.
Skickar en stor kram till dig, från mig.

KRAM

Postat av: Gunzan

>LillaNisse: Tack! Det blir nog bättre snart, jag känner ju igen det liksom..
:o

2007-10-19 @ 15:36:37
Postat av: Lena

Hoppas klockan snart är 17 så trafiken sluta rusa så. Från det ena till det andra...Vilken fin bild du gjort.

2007-10-21 @ 20:59:26
URL: http://lena.nerdlabs.org/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback