720 000 timmar..

består ett liv av.
... eller 30 000 dygn.
Jag läste det nånstans, jag tror det var min favvo-tjej Mia Törnblom.

Imorse valde jag att gå upp lite tidigare än exakt en timme innan jobbet börjar.
Jag börjar 10:00 idag, men var upp nästan två timmar innan, vilket resulterade i en lugn och skön start på morgonen, och till med en kopp kaffe ute på baksidan.

Jag är faktiskt den som förfogar över dessa 720 000 timmar, eller med tanke på min ålder har jag kanske hälfen kvar, en sisådär 360 000.
Eller om man så vill 15 000 dygn.

Men antagligen är det för högt räknat iallafall eftersom att det säkert är räknat på livslängd på 76 eller nåt.
Dvs när jag var 38 så gällde dessa siffror.... det var fem år sedan.... hur många timmar har det gått på de fem åren....

Så det är bra att göra mig medveten om detta för att ännu bättre kunna ta tillvara mitt Liv
och inte slänga iväg de värdefulla timmarna på att sova för länge, att dum-glo på TV, eller springa runt och stressa eller oroa sig över saker som ändå inte fyller någon vettig funktion.

Den koppen kaffe ute på baksidan, med jycken och fågelsång som enda sällskap,
förutom Kontakten med Mig Själv, det är att värdesätta och ta vara på en av dessa timmar som är mina.

Mmmmm......

image95

Kommentarer
Postat av: Nettan..

Underbar bild..., och som vanligt kloka ord....
Saknar dig.., länge sen vi sågs nu..
*kramis*

Postat av: Nisse

Ser ju ganska trevligt ut med en kopp kaffe, så där tidigt på morgonen, är du piggare nu?
Sovit skönt...?
Kul att läsa din blogg.
Kram

2007-05-24 @ 13:54:57
Postat av: Gunsan

*Nettan: I miss Ya!
Kraaam!
*Nisse: Ja, det ÄR mysigt med morgonstund, men kudden är ju inte så dum den heller just vid uppvaknandet... Konflikt lixom.
Desamma!
Kram!

2007-05-24 @ 23:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback