Livets fredagar...

.....vad vore Livet utan fredagar?

Denna veckan har varenda minut varit uppbokad, och det ena har avlöst det andra, utan några egentliga stillestånd eller konstpauser...

Rutinerna på morgnarna som inte tillåter att något oförutsett händer....
Klockan ringer.....
Jyckens morgontoalett ute i friska luften som gör att jag vaknar till....
En kopp te och en skiva av mitt hembakta bröd, mörkt och tungt och bra för min morgontoalett...om man säger så...
Tyst och stilla, ingen tidning och ingen radio (se Utmanad - punkt 4).
Sedan är det bara att sätta på sig ansiktet och kamma till sig och iväg det bär till jobbet.

Uppkopplad där på jobbet med headset mot kunder i en ständig ström av frågor som söker svar och åsikter som vill bli hörda....
Korta avbrott för rast och lunch, då jag får tillbaka min egen hjärna till mina egna tankar.....
8 timmar och 45 minter senare bär det av hemåt....

Glad hund  som behöver rastas......
en tonårig son som är hungrig, förutom mig själv *knorr*....
matlagning....
disk och undanplockning då hungern är stillad av något akut påkommet....kulinariskt....
öppning av post.....................(läs: lagt post och reklam i diverse högar,
för att senare gås igenom mer ordentligt vid bättre tillfälle)....

Här har klockan hunnit bli runt 19:30....

Vad väljer jag att göra av de återstående 2,5 timmarna av dygnet innan sängdax kl 22:00?.....

*bada hunden  som lider av hudsjukdom?
*fylla pellets i pannan eller rensa densamma?
*plocka upp tvätten?
*dammsuga (efter min hudsjuka hund som tappar inte bara hår utan hela kockor av hud med hårtestar på)?
*städa badrummet som jag tänkt göra sedan i början på året?
*scanna av min son hur hans dag varit?
*ringa min "iblandbo", alltså inte sambo, för att hålla kontakt........då han inte kan vara här, pga Vilmas hudsjukdom.
........han är astmatiker....

Karate är spikat tisdag- och torsdagskvällar.

.................Denna vecka har det varit mer än vanligt, ett par extra åtaganden som varit inplanerade, men som ändå tagit tid av min dagliga ranson av 24 timmar............

Så kom fredagen!!!   *jippii!!*
Och hade inte den kommit som en mållinje just nu, idag............
så vete hundan om jag inte hade fallit ner i soffan i ren utmattning och lagt mig till med en redig medvetslöshet....

Lördag och söndag att vila upp sig på, eller ta itu med de punkter ovan som kanske inte gjorts, pelletspannan eller sanera huset eller kanske ge de stackars blommorna vatten.....eller kanske träffa vänner?


Och sen är vi tillbaka igen....(läs uppifrån igen, om och om - och om igen.....)
Livet....

Tur det kommer fredagar med jämna mellanrum så man kan känna att man går i mål en stund......

ZZZzzz...............
(pst - jag har en plan och tänker ta mig ur detta...ekorrhjul ;-)


Kommentarer
Postat av: Micke Westberg

Hejsan Gunzan!
Jag känner igen dina veckor förutom badning av hund,karaten och ditt hembakta bröd.Annars är det ganska likt min vecka.Då du har karate ser jag på hockey,då du badar hunden ser jag på hockey.(Mycke hockey i slutspelstider) och då du äter ditt hembakta grova bröd så sitter jag redan på toa och debspärrar.

2007-03-17 @ 09:58:14
Postat av: Gunzan

Hahahahaa, *skrattar och slår mig på knäna* Härligt att höra att du känner igen dig, i en del bitar iaf ;P
Du är ju för roligt du, *skrattar till igen* avvaktar med spänning din kommande mickes.blogg.se
=)

2007-03-17 @ 22:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback