Jul igen...

Tänk att det det är mitt i december....
Julen står för dörren...
Man är förväntansfull..
som ett barn....
fast man är 30++..

Julen kommer som ett paket på posten.
Inte kanske just så ....
men det här att räkna ner dagarna,
....fram till jul..
...eller närmare bestämt till ledighet och vila.
Det är det som drar.
För då är det är ok att vara uppe sent och äta skinkmacka med senap på....
och det är legalt att ligga i soffan mitt på dagen utan att göra nån nytta, bara zappa bland julprogram,
....och att äta....
tömma skålen med nötter, och bortse en stund från att skal och annat sprätter ner på mattan...
att tvångsmässigt och med stor noggrannhet gå igenom aladdin-asken är ett måste...

Det är helt i sin ordning att lägga in lågväxeln och hasa runt i raggsockor halva dagarna
och äta knäck och spela Monopol på kvällarna utan att bry sig i vad klockan är.

Jul är att var Ledig och Fri några dagar i rad
och helt stänga av vanliga världens nötande....
... jag tror att jag numer har fått det att funka faktiskt.
Övning ger färdighet.





Kommentarer
Postat av: MariaM

Sann julefrid!
det gäller att ta vara på den lediga tiden och bara njuta av den! Har köpt några dvd-er med Morden i Midsomer, det blir härligt att ligga i soffan och se på dem i jul!

2007-12-15 @ 09:46:42
Postat av: Gunzan

MariaM: Låter som en välgenomtänkt ledighet ;-)
Det är så det ska vara! Längtar ordentligt till min soffa.
=D

2007-12-16 @ 23:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback