På semester eller nåt...

...närmare bestämt hos min lillasyster.
Fast lillasyster låter lite fånigt när hon närmar sig de 40.
Nåväl, just nu håller hon på att natta lillprinsen Leo.

Mina lillprinsar har snart passerat tonåren och klivit över till nästa "level" -  unga män.

Syrrans lille Leo är 1 år och det känns att det var ett tag sen jag hade smått.
Mina ögon är röda av för lite sömn, jag har intorkade riskorn under fötterna, en lätt förvirring över min egen tillvaro här på Ingarö, en bit utanför Stockholm, och vilken tid eller dag det egentligen är.
Hmmm....

Jag kom hit i måndags på min systers födelsedag, och idag är det.....onsdag.
Imorgon fyller andra syrrans dotter 6 år.
Så då blir det kalas där, i Gustavsberg, ett stenkast härifrån Ingarö.
Hos andra syrran.
Som har totalt 5 barn, från alltså 6 år upp till 18.

Jag kommer nog att ha röda ögon några dagar till....

På lördag har jag planerat att åka hem.
Fast jag har visst inte bokat biljett hem än..
=O
Ska ta och göra det...när jag har släppt ut katten på balkongen, slagit in presenten till lilltjejens födelsedag, hängt upp min tvätt och snickrat ihop syrrans IKEAhylla som jag hållit på med ett par timmar utan att få till det, så jag gjorde ett avbrott för att duscha. *pust* Jag blev alldeles slut.
Tålamod är bra att öva upp.

Nu sover lille Leo, syrran är uppe och vi ska tampas med hyllan ett tag och sen blir det en kopp nyinköpt grönt te med kvitten och ringblomma.

På balkongen.

Semestertider är vilotider...

Kommentarer
Postat av: Nettan

Miss u!
Skynda dig hem för att ladda upp dina batterier innan nästa Stockholmstripp..

Postat av: Sarah

Blev det "semester" som du tänkt dig?
Passa på att njuta av alla barnen så kan du vila när du kommer hem! höhöhö...
Kram på dig!

2007-08-02 @ 17:27:26
URL: http://sysses.blogg.se
Postat av: Gunzan

Nettan:
Miss U2! Ett himla rännande hö!
;P
Sarah:
Det är bra att se sig om lite, relatera runt lite och inse vad man har, men gott att träffa ursprungsfamiljen.
Det blir bara 1 gång/år, eller 2 på sin höjd.
Hoppas du själv känner ledighetens sötma..
Kram!

2007-08-02 @ 22:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback