Ormjakt igen..

Jaha då var det dags igen.
Ormarna hade rymt.
Peter och jag skulle käka frukost och jag märkte att det såg osedvanligt lugnt ut i terrariet när jag tände belysningen där.
Locket var lätt förskjutet åt sidan.
Tomt.
Jag la mig på golvet och jag gjorde en snabb okulärbesiktning längs golv och lister.
Ingenting.

Då Peter och jag hade ett snävt schema så här på lördagmorgonen för att packa ner produkter och material till informationsmötet några timmar senare och styra upp frisyrer och ekipering, så priorieterade jag bort ormjakten till efter detta möte.

Mitt i pausen så ringer min 17-åring och uppmärksammar mig på detta med ormarna, och jag informerar honom snabbt om att jag vet om det och åtgärdar det när jag är tillbaka.

Efter mötet ringer han igen och säger att katten hittat en orm vid pianot,
och min 19-åring som gör lumpen i Luleå sedan ett par veckor tillbaka var och hälsade på,
så han fångade in ormskrället.
Lumpen är bra.

Väl hemma, men efter middagen (läs: hämt-pizzorna) så tog jag tag i efterforskningen av resterande stycke orm.
....Hon är ett litet stycke, den lilla griniga "bitchen"...
Jag gick ner på alla fyra och zoomade in mig mot tänkbart gömställe och efter några minuter insåg jag att jag skulle hitta henne i skåpet på vilket terrariet står.
Baksidan av skåpet är nämligen försett med ett litet hål där sladdar till teknisk utrustning ska kunna styras igenom.
Så där låg hon i en liten låda med div. brev, kort och annat.


Katten Ior är annars en bra orm-hittare...
...men ibland är han bara inte riktigt på hugget, så att säga.....



*fnissar hejdlöst åt min egen fyndighet*:"hugget" ormar, hugget- *asg*....



Kommentarer
Postat av: Frida

Gah tur att jag inte bor granne med dig och får besök av en slingrande rymmare...shit hade dött i en hjärtattak!

Postat av: Sarah

Tur att inte Ior äter orm... uäck...
Igor har ju ätit ödla, fast de kanske inte är så kräsna när de blir äldre?
Vi syns på jobbet i morgon!
//S

2007-08-19 @ 18:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback