Hur fort går 24 timmar/Vad är en relation?

Kvällens två teman:

Jag jobbade till 18.
Peter kom förbi så vi tog en kaffe och en stund vid köksbordet på jobbet.
De sista 18-passarna hade gått hem.
En halvtimme senare var jag på väg in i dojon för att träna karate.
(En 5:e-dan-svart-bältes-japan anländer på fredag och vi ska ha ett 5 dagarsläger i stan!
Otränad? Vem? Jag? Jo...lite ´ra...)
Peter som inte är så frisk, gick i alla fall hem.
Men vi fick ju ses en stund.

Väl hemma vid 20:30-rycket började jag med maten.
Makaronipudding blev det och jag var överlycklig att jag kunde krafsa fram det ur mitt tomma hål till kylskåp.

Jag klev in i duschen.
Efter det så uppdaterade jag sonens frisyr,
han har klagat på att han ser ut som en potta efter senaste klippningen för några dagar sen.

22:30 satt vi vid vardagsrumsbordet och käkade middag.
Dammsög hårtestar både från sonen och Vilma, jycken.
Sonen hoppade i säng.
Jag gick kvällspinken med Vilma.
Regntungt, höstmörkt, fullmåne och mycket syre i luften.
Träffade grannen utanför som hade mycket att prata om just när jag kände att jag inte hade det.
Och jag hade inte så stor lust att lyssna heller.
Paniken spred sig i min trötta kropp och mitt tomma huvud och sängen skrek åt mig inifrån huset, tyckte jag.

Nu är klockan 23:00 och jag har sms:at Peter för att höra hur länge han är uppe.
Så vi kan ta lilla kvälls-samtalet.
Det var länge sin vi träffades.
Förutom korta möten på lunchen, eller som ikväll på jobbet.

Han är sjuk.
Kört immunsystemet i botten.
Han fixar inte att vara hemma hos mig..
Han fick nå´ extra kortison eller vad det var, på vårdcentralen igår.

Jag bor i mitt lilla "radonhus" med min grabb, hunden och katten.
Peter bor i sin lägenhet på andra sidan gatan.
Lite då och då så känner jag mig som ensamstående.
För att det är som det är.

Det är som att vi inte deltar i varandras liv....
Han pysslar med sitt tillfrisknande... och annat....antar jag...
Jag har fullt upp de timmar som är kvar efter en dag på jobbet med övrigt pyssel
(Kom på att jag måste kravla mig upp under taknocken och byta filter på ventilationsaggregatet.
Och att när pelletsen är slut i 400-litersbehållaren så måste jag rengöra den innan jag slänger min kommande pall med pellets som jag inte beställt än.
Och ställa av bilen, som fick 11 punkter som inte var så bra, på besiktningen.
Inser då att jag måste "tradera" utav bara fanken för att få ihop till en ny bil *asg*
...eller hur jag ska göra.)

....och jag kan känna mig lite ensam i det här...
Ibland blir jag lite förvånad över mig själv när jag upptäcker att jag känner mig som en hel karl!
Att jag ansvarar för mitt hus och det som det ska fixas med och så.
Fast det är ju inte så konstigt, han är ju sällan här.
Såklart.
Jag undrar hur han känner det?

Men hur ska vi ha det?
Vad ska vi göra åt vår situation?
Var är lösningen för oss?
Hur strukturerar man upp en fungerande tvåsamhet när det ser ut som det gör....
Vad har jag missat?
Vad kan vi göra?
Hmm....

Tja, till att börja med så är det ju smart om man lägger ner såna här djupa funderingar när det närmar sig midnatt och man ska upp i ottan och vara närvarande och helst produktiv på jobbet, och istället går och lägger sig!!
Så kanske lösningarna kommer till en.
Och sen är det nog fiffigt om vi försöker börja däjta igen, jag och Peter, så vi inte glömmer bort att vi har en relation...

Ibland är jag för himla smart!

Go´natt på en stund.


Kommentarer
Postat av: P

En ambition och strävan är inte starkare än man gör den. Svaret på hur jag upplever det handlar om maktlöshet och uppgivenhet. Vetskapen om att jag inte kan göra något åt de problematiska aspekterna. Jag har försökt men det håller inte längre och bland annat de medicinska komliktationerna talar sitt tydliga språk
:(
En av de svåra insiktern att bära är just insikten om att det är dags att göra förändringar. Kanske inga stora men definitivt avgörande. Som vi sade kommer en del av dem dessutom att vara långsiktiga.
Bra inlägg för övrigt! ;)
Sov gott och puss & kram så länge! :)

2007-08-29 @ 00:50:42
Postat av: N

24 timmar=86400 sekunder, det kommer du väl ihåg.
När det gäller en relation vet jag inte för jag har ingen....för tillfället....det verkar tungt det här för er???
Bit ihop och försök att lösa situationen, lättare sagt en gjort...
Kram till er båda

2007-08-29 @ 21:58:34
Postat av: Gunzan

>P:De där förändringarna får vi nog ta och titta närmare på.
Vad gör du nästa helg? Däjt?
Tack för inlägget. Puss!
:)
>N:Tack N för ditt inlägg, värmer.
Kram du med!
:)

2007-08-31 @ 10:55:08
Postat av: Tessa

En relation är ju skitsvår att hålla i hop även då man BOR tillsammans man måste ju arbeta på den hela tiden speciellt om man som jag och som du levt ensam med barn och ansvar under en längre tid... Jag förstår att ni har det jobbigt,men finns kärleken och ni verkar ju kunna prata om det (läste hans kommentar) så kan ni säkert lösa det. Kanske dags att sälja lilla huset? Du kan väl bo i en lägenhet där ni kan DÄJTA och sova tillsammans?Och Gunsan du känner väl dig själv och din kropp bättre än att du ska hålla på och jäkta en massa? Har du inte lärt dig någonting? KRAM på dej från hon som har så vacker hy nuförtiden ;-) //Tessa

Postat av: Sarah

Tack för inlägget! Var har du vaarit idag??? Jag har ju saknat dig!! :-) Syns på måndag?

2007-08-31 @ 19:45:17
Postat av: Frida

Vågar du anta min utmaning? http://frida07.blogg.se/1188600444_8_saker_om_mig.html

2007-09-01 @ 00:56:17
URL: http://frida07.blogg.se
Postat av: Gunzan

>Tesza:Kram på dig, Tessa, och tack för att du delar med dig. Känns bättre, att veta att man inte är ensam i sina krux o relationsbitar och så...
Vi borde ta en kaffe nån dag.
Kram, Du-Perfekta-Hy-Bäjb ;P
>Sarah: Var ledig för jag skulle jobba natt, vilket avblåstes av chefen någon timma innan...Ses på måndag.
=)
>Frida: Klart jag törs! (Gjorde fel först, men det ledde till att jag fick veta att jag är 67% norrländsk. Bra för att vara uppflyttad från huvudstan. Man blir som de man är med *s*)
Tar tag i utmaningen imorgonkväll, då jag har Fri Tid. ;D

2007-09-01 @ 22:34:02
Postat av: MariaM

Hej Gunz!
Har inget vettigt att komma med förutom att det ska bli kul att ses på jobbet imorrn!
/Maria

2007-09-02 @ 14:47:29
Postat av: Gunzan

>MariaM
Detsamma, vi ses imorgon.
Kaffe?
;P

2007-09-02 @ 23:28:44
Postat av: E.

Vad duktig du är, som kämpar på. Kram.

2007-09-06 @ 21:48:35
URL: http://nexttowaverleypark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback