Julgran och skit...

 
 
Ibland ska man bara gå och lägga sig igen...
 Inte ta i nånting. Man får tydliga signaler om det, men man svär en stund och säger - eller mer halvskriker ut i tomma luften - att "jag ska bara göra klart det här sen ska jag ta mig fan sätta mig och inte göra nåt jä*la skit alls på hela jä*la dagjä*eln!!!
 
När jag sovit klart efter nattskiftet så fick jag för mig att jag skulle ställa iordning granen, jag menar det är så kort tid som man har den uppe så jag tjuvstartar väl lite, så den hinner stå och vara vacker ett tag innan den ska ner i lådan och upp på vinden igen.
 
Katten I-or slängde sig på julgransmattan och krafsade runt som en kattunge i värsta lek-tagen (vilket jag inte sett på typ 10-11 år!) så jag sket i mattan. Han fick väl leka med den då, så slapp jag konflikta med hans vassa klor, jag kan få under mattan sen, tänkte jag.
 
Jag poppade högt på CD-spelaren, gamla godingar typ Sweet, Anders Glennmark och Fredag, för att liksom få lite positiv och glad energi igen, som jag hade tappat bort nånstans..
I en HEL TIMME höll jag på med ljusslingan. Att få ljusen hyfsat i fas och inte i klump nåntans eller för lite nån annastans. En hel tim-jä*el höll jag på! Men jag täkte inte ge mig. När de var på plats trasslade jag nåt hysteriskt med glittret innan det var på plats. Sista varvet är ett tunnare glitter som jag haft dubbelt för att passa till det andra - i helvete att det gick att få till, satte fast ena änden under en tung lampa på bordet och försökte tvinna skiten, och till slut satt även det på plats.
 
 
Ska det ta 1,5 timme att få på ljus och glitter på en granjävel??!!
 
Nåväl, resten gick desto fortare och var nästan till och med lite småkul att få till och här är resultatet. Riktigt fint faktiskt. Sen att man ser kläderna i hallen bak i fönstret där, det skiter jag i. Granen är klädd och så mycket plats fanns inte att välja på i år för granen. Ett bord har jag satt in som vi kan få plats att äta julmat vid, och DET känns som ett lyft.
 
 
Det var som en riktig fajt - Granen vs Gunilla, Dålig Tajming vs Tålamod och jag härdade ut. 1-1 blev det.
 
 
Jag tillbringade nån halvtimme i soffan med trotsigt upplagda fötter på bordet och en närgången katt i knät. Jag begrundade mitt verk, min dag, min kamp och tillät mig att ha även såna här skit-dagar.
Det är inte ofta, så det kan ju vara bra att träna lite på dem också....
 
(Jag hade sönder ett CD-fodral, hällde ut tvättmedel på golvet då jag hämtade skarvsladd till ljusslingan i skåpet, klev på mina läsglasögon, tappade allt jag tog, men insåg att "even this shall pass"....)
 
Jamen God Jul på er, dah!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

God Jul själv! Julgranen blev ju fin!

2012-12-18 @ 17:22:12
Postat av: Katarina-Cinnamon

Titta så fint det blev med granen till slut. Själv har jag ingen julgran längre, alldeles för svettigt, hahaahaha
God Jul och Gott Nytt År

Postat av: Carina

God Jul till dig också!! Fint med gran o matbord, kram på dig :-)

2012-12-19 @ 08:12:57
Postat av: Ewa

Det blev fint! Vi har plastgran för första gången
i år. Tjejerna både satte ihop den och klädde den :)

2012-12-25 @ 10:07:16
Postat av: Gunsan

Tack kära folk, och God Jul till och Gott Nytt år till er!!
KRAMAR!

2012-12-25 @ 15:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback