5 december redan!

 
 
Vintern kom. 19 dagar kvar till julafton.
Med 12-15 minusgrader och ett litet lager snö så känns det att det är jul snart.
Jag är ledig en hel vecka, ja förutom två nätter då, men det innebär att jag kan vara inne och gona i värmen och inte ens fundera på att ta på kläder och gå ut och bli röd om öronen, om jag inte vill.
 
 
Igår bakade jag faktiskt lussebullar och bjöd hem Viktor & Tove, och Douglas på lite mat och fika.
Jag fick en skön julkänsla med adventsstaken i fönstret, julgardinerna uppsatta och ugnen fortfarande varm efter baket, medan vi satt i köket efter maten, och umgicks, småpratade om allt möjigt som vi kom in på.
 
Jag älskar verkligen att umgås med mina barn, de är vuxna nu och jag blir varm i hjärtat när jag ser på dem, och hör de diskutera, samtala och berätta.
 
 * * *
Jag kommer inte vara så strikt med LCHF över jul, men jag kommer köra alternativt. Jag bakade faktiskt LCHF-punchrullar med julröd marsipan och LCH-saffranskakor. Jag mår ju bäst av den riktiga maten, utan socker och mjöl och sånt. Men lite kan jag ta, OM jag vill.
 
Men inget går upp mot söndagsfrukostar, typ denna:
*drägglar*
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ewa

Meen..vad lite snö ni har! Här är det snökaos,
bilar i diket, inställda bussar och stängda skolor...

2012-12-05 @ 16:14:44
Postat av: Gunsan

> Ewa: Men vad säger du?!! :O Här singlar det nån liten flinga då och då. Lite omvända världen kan man tycka. Har förresten varit på väg att ringa dig några gånger. Plötsligt händer det ;-)

2012-12-06 @ 00:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback